A soha nem látott remekművek soha nem látott sikert szültek a Kieselbach Galéria december 17-i téli árverésén. A 100 millió forint feletti tartományban soha ennyi eladás nem történt egy este során: Rippl-Rónai, Czóbel, Gulácsy és Vaszary. Köztük a hazai műtárgypiaci szezon három legdrágább alkotása.

Rippl-Rónai híres Kalitkás nőjének első változata az év legmagasabb árát hozta: 220 millió forintnál koppant a kalapács.

Okkal, hiszen az 1892-es festmény egy igazi nemzeti ikon, a magyar modern képzőművészet kulcsműve. A Magyar Nemzeti Galériában őrzött szecessziós „másodpéldány” első, ihletett változata. Olyan európai rangú mű, ami elindította a hazai modern festészet történetét. 

Óriási sikert ért el Czóbel Béla új művészettörténeti korszakot nyitó legjelentősebb fauve képe, az 1906-os Parkrészlet (Nagybánya). Talán hasonlóan jelentős festmény nem kerülhet a későbbiekben se tőle a közönség elé.

Hosszas licitharc után 170 milliós forintos leütési árat ért el, közel megduplázta az eddigi életműrekordot.

Gulácsy Lajos korábbi életemű-rekordját messze-messze túlszárnyalva érte el az 1904-es Nő rózsával című ideálszépségével a 160 millió forintos leütési árat.

Vaszary János Virágok szerencsehozó szoborral című, 1926-os csendéleténél szintén a 100 milliós lélektani határ felett, 140 millió forintnál koppant a kalapács.

Számtalan más életműrekord született az este során:

  • Kontuly Béla római iskolás ihletettségű műve, Az új otthon megünneplése (Bokrétaünnepély) 85 milliós leütési áron talált új gazdára,
  • a számtalan tehetséget felsorakoztató Gundel család sarja, Göröncsér Gundel János főműve (Mese) 50 milliós árat ért el,
  • míg Konstantin Frida alkotása (Önarckép macskával) 19 milliót,
  • a háború utáni és kortárs művészethez tartozó Lossonczy Tamás nagy méretű kompozíciója (A modern ember) 32 millió forintot,
  • Ország Lili festménye (Zsidó temető) 34 millió forintot,
  • Veszely Ferenc pop art montázsa (Századunk, képregény) 13 millió forintot,
  • Fajó János absztrakt kompozíciója (Nyilak I.) pedig 26 millió forintot.
„A mai műtárgypiac erejét mutatja, hogy ha jelentős művek megmozdulnak meg jelentős gyűjteményekből, azok méltó árakat érnek el” – foglalta össze az este nagy tanulságát Kieselbach Tamás, a galéria tulajdonosa.