Az Alphabet Inc., a Google anyavállalata 96,4 milliárd dolláros bevételt ért el a második negyedévben, ami 14 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 84,7 milliárd dollárt – közölte a cég a New York-i tőzsde szerdai kereskedésének leállítása után.

A június végével záródott három hónapban az adózott eredmény 28,2 milliárd dollár, részvényenként 2,31 dollár lett, nagyobb a tavalyi második negyedévi 23,6 milliárd dollárnál, részvényarányosan 1,89 dollárnál.

A Google

  • hirdetési bevétele 73,9 milliárd dollárról 82,5 milliárd dollárra ugrott,
  • míg a cég felhőalapú számítástechnikai üzletágának bevétele 13,6 milliárd dollárra nőtt a tavalyi második negyedévi 10,3 milliárd dollárról.
  • Az üzemi nyereség 14 százalékkal 31,27 milliárd dollárra emelkedett az idei második negyedévben.

Az Alphabet a felhőalapú számítástechnikai szolgáltatásokból származó bevételek növelésére törekszik, hogy ellensúlyozza a keresési hirdetési bevételektől való függőségét. A globális piaci részesedést tekintve a Google Cloud felhőszolgáltatás a harmadik helyen áll mintegy 12 százalékkal. A második a Microsoft Azure 21 százalékkal, a listavezető pedig az Amazon Web Services csaknem 30 százalékkal.