A vártnál is nagyobb érdeklődés övezte a MÁV állomásmegújítási programját, írta a Facebookon a vasutas cég vezérigazgatója. Hegyi Zsolt szerint jóval többen jelezték fejlesztési szándékukat és elképzelésüket, mint ahányan a szoros határidőre el tudták készíteni az összes formai és tartalmi feltételnek megfelelő pályázati anyagukat.
Mi azonban nem akarunk lemondani egyetlen fejlesztési lehetőségről sem – tette hozzá. Mint írta, ezért az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport úgy döntött, hogy új kiírás keretében teremt lehetőséget a további fejlesztési koncepciók benyújtására. A korábbi pályázati anyagok természetesen az új eljárásban is felhasználhatók lesznek, ahogy a nyertes pályázók kiválasztása is megtörténik még az idei évben, hogy jövőre már az állomások és pályaudvarok konkrét megújulása kezdődhessen meg – olvasható Hegyi Zsolt bejegyzésében.
Az utasok kiritkáira épít a MÁV.
Az idei esztendő elsősorban olyan fejlesztésekről szól a MÁV-csoportnál, amelyek révén már a hosszabb távú – gyakran az uniós források visszatartása miatt átütemezett – infrastrukturális és járműbeszerzési beruházások végrehajtása előtt megoldást találhatunk az utasok által megfogalmazott legfőbb kritikákra, legyen szó akár a vonatok menetrendszerűségéről, a rendelkezésre álló személyszállítási kapacitásokról, vagy éppen az utasok által használt terek, elsősorban a járműfedélzetek és az állomásépületek állapotáról, tisztaságáról – írta közleményében a cég.
Mint fogalmaznak, az állomások és pályaudvarok rendbe tételét és újabb – az utasokon túl az adott településen vagy városrészben élők számára is hasznos – funkciókkal történő bővítését célozza az a többszintű, országos állomásmegújítási program, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport 2024. második félévében hirdetett meg.
Három kategóriában 62 helyszínre több mint 49 fejlesztési ötlet érkezett.
Ennél is nagyobb volt az az érdeklődés és a fejlesztési szándék, amely a pályázat során megmutatkozott, ám tartalmi vagy formai hiányosságok miatt végül konkrét, értékelhető fejlesztési koncepcióban, így beadott pályaművekben nem öltött testet.
A megismert fejlesztési elképzelések mennyisége és minősége arról győzték meg a kiíró MÁV-csoportot, valamint a tulajdonosi jogokat gyakorló ÉKM-et, hogy a verseny kiszélesítése, a lehető legtöbb fejlesztési kapacitás bevonása, továbbá az állomásmegújítási koncepciók érdemi és alapos összevetése érdekében a pályázat feltételeinek pontosítására, új pályázati szakasz meghirdetésére van szükség.
- A korábban elkészült szakmai anyagok – az új kiírás tartalmi és formai követelményei szerint – az új pályázati szakaszban is felhasználhatók lesznek.
- Az újabb eljárás is befejeződik az idei esztendőben, a megújuló állomások fejlesztői legkésőbb az év végig kiválasztásra kerülnek.
A kiírás technikai részleteiről hamarosan a MÁV-csoport megszokott felületein tájékoztatja a nyilvánosságot.
Lázár János vállalta, most meglépte: változások jönnek a vasútvonalakon
Összesen 13 vasútvonal 752 kilométerén lesz változás a nyártól. Ennyit vesz át a GYSEV üzemeltetésre a MÁV-csoporttól. Erről többet itt olvashat >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött