Több mint 44 millió turista látogatott el tavaly Párizsba és környékére, az Ile-de-France régióba, ami 95 százalékos emelkedés 2021-hez képest, de 13 százalékkal még mindig elmarad a koronavírus-járvány előtti szinttől.
Szerző(k): Varga CsengeNemcsak a tengerpartra vágynak a magyarok: egy áttombolt koncert is feltöltődést ad - derül ki egy kutatásból. A gasztronómiai kalandokra viszont nem igazán vagyunk vevők.
Szerző(k): EconomxSzerdától újabb 35 ezer ingyenes vasúti bérletre pályázhatnak a 18 éves európai fiatalok, köztük a magyarok a következő DiscoverEU nevű pályázaton – tájékoztatott az Európai Bizottság.
Szerző(k): EconomxElmúlt a filléres repülőjegyek korszaka, és el kell fogadni, hogy drágább lett utazni, ennek ellenére rekord mennyiségű foglalás érkezik az utazási irodákhoz – derül ki a világjáró magazin ügyvezetőjével készült videó podcastünk legújabb részéből. Almásy Gyula arról is beszélt, hogy egy balatoni nyaralás ára mostanra elérte az adriai szintet és nem drágább a horvát tengerparton nyaralni, mint a Balatonnál. A szakértő arról is beszélt, hogy átlagosan 30 százalékkal emelkedtek a külföldi utazások árai.
Szerző(k): Gáll CsongorA Budapest Airport cégcsoportnál a munkavállalói bérek egy év alatt átlagosan több mint harminc százalékkal emelkedtek. A béremeléseket a megemelkedett megélhetési költségekkel indokolták.
Szerző(k): Varga CsengeEgyre népszerűbbek az ázsiai úti célok a magyarok körében. A legnagyobb érdeklődés Thaiföld iránt mutatkozott a tavalyi foglalások alapján.
Szerző(k): Varga CsengeÉrdemes még most, a főszezon kezdete előtt utazni, mert a nyári időszaknál sokkal olcsóbban lehet külföldi célpontot bejárni. Az infláció persze nehezíti a helyzetet, ám elsősorban a turisztikai szektorét. Az utazásszervező Utazómajom lapunknak nyilatkozó alapítója szerint az olcsó utakra és a luxuspihenésekre is nőtt a kereslet, miközben az egész ágazat munkaerőhiánnyal küszködik.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennEgy tanulmány szerint hétköznaponként 300 ezer ingázó hajt át autóval Budapest határán, és az elővárosokban élők közül tíz emberből mindössze három választja a közösségi közlekedést, hogy bejusson a fővárosba. Pedig drága luxus ez, és májustól még nagyobb lesz az árkülönbség a közösségi közlekedés javára.
Szerző(k): Sánta András