szén-dioxid-kibocsátás

09.
25.
15:43
Idő előtt bedőlnek a kelet-német ligniterőművek

Idő előtt bedőlnek a kelet-német ligniterőművek

A most leköszönő német kormány politikai alkudozásának eredmény alapján az utolsó szénerőművet ugyan csak 2038-ban kellene bezárni, de új számítások szerint 2024-től veszteségbe fordulnak az ország meghatározó szenes erőművei - és vannak, akik szerint a leállításokért fizetendő ellentételezés gazdaságilag egyáltalán nem is indokolt.

Szerző(k): Szabó M. István
09.
24.
21:30
Máris bővítették a közép-európai hidrogénsztráda tervét, de miket továbbra sem rajzoltak rá a térképre

Máris bővítették a közép-európai hidrogénsztráda tervét, de miket továbbra sem rajzoltak rá a térképre

A cseh útvonallal máris kiegészült az alig egy hete felvázolt új energetikai folyosó, amely Ukrajnából Németországba szállítja majd a tiszta hirdogént. Azt is kiszámolták a projekt résztvevői, hogy mennyit.

Szerző(k): Szabó M. István
09.
19.
11:27
Kellemetlen hírt kaptak a húsimádók

Kellemetlen hírt kaptak a húsimádók

A hústermelés felelős az élelmiszeriparban keletkező üvegházhatású gázok 60 százalékáért – mutatott rá az Illinois-i Egyetem tudósainak tanulmánya. Hústermelés közben világszerte 28-szor annyi káros anyag kerül a légkörbe, mint a növénytermesztés közben, ráadásul a legtöbb gabonát is a vágóállatok etetésére termesztik. A tudósok kiszámolták: egy kilogramm marhahús előállítása 70 kilogramm üvegházhatású gázt küld a légkörbe.

Szerző(k): Szepesi Anita
09.
17.
07:08
Minden híreszteléssel ellentétben a szél fúj, a szén megy

Minden híreszteléssel ellentétben a szél fúj, a szén megy

Nem figyelmeztetés vagy rendszerhiba-jelzés volt az, hogy Németországban - a szélenergiát letaszítva - visszakerült a szén az energiatermelés trónjára. Annak világossá tétele azonban, hogy e sokakat meglepő helyzet miért pillanatnyi, és mégis hogyan segíti ez a zöldenergia-szektor további erősödését, jóval összetettebb magyarázatot kíván.

Szerző(k): Szabó M. István
09.
10.
17:42
Füstmentes kalkulátor segít a klímabarát hétköznaphoz

Füstmentes kalkulátor segít a klímabarát hétköznaphoz

Évente 10-12 tonna egy átlagos magyar háztartás széndioxid-kibocsátása. A klímaváltozás elleni harcban kulcsfontosságú legyen, hogy ezt csökkentsük, ezért Dobj le 100 kilót! néven kampány indult, amelyben egy kalkulátorral és tanácsokkal segítik a magyarokat az ökotudatos életben.

Szerző(k): Szabó Dániel
09.
07.
14:07
Patália a németeknél: bíróságra viszik a klímagyilkosok ügyét

Patália a németeknél: bíróságra viszik a klímagyilkosok ügyét

Október végégig még elkerülhetik a legnagyobb német autóipari vállalatok, hogy bepereljék őket, de ehhez azt kellene vállalniuk, hogy az évtized végéig leállnak a fosszilis üzemű motorok gyártásával.

Szerző(k): Szabó M. István
09.
06.
15:05
Beszóltak a közgazdászok az energiacégnek: hagyja már a gázt

Beszóltak a közgazdászok az energiacégnek: hagyja már a gázt

A Duke Energy az észak-amerikai energiaszolgátatás egyik ismert szereplője: az észak-karolinai központú villamosenergia- és földgázipari holding több mint 58 GW energiatermelő potenciállal rendelkezik, összesen 7,2 millió ügyfelet lát el és több mint 400 ezer kilométernyi hálózatot kezel. Nos, most dönthetnek úgy, hogy az évtized végére a tevékenységükből származó szén-dioxid-kibocsátásuknak mintegy háromnegyedét végérvényesen megszüntetik.

Szerző(k): Szabó M. István
08.
24.
11:10
Az RWE megkongatta a vészharangot

Az RWE megkongatta a vészharangot

A Mátrai Erőmű és az Elmű-Émász korábbi tulajdonosa szerint olyan szűk lett a mozgástér a német energiaátmenetben (Energiewende), hogy ha tovább erőltetik az atomerőművek és széntüzelésű áramtermelő erőművek leállításával kapcsolatos céldátumok betartását, hamarosan hétköznapivá válhatnak az országban az áramszünetek. A kialakult helyzet félreérthető olvasata, hogy a megújulók lemaradtak volna.

Szerző(k): Szabó M. István
08.
21.
18:09
E-autó: a tulajdonos spórol, de a CO2-kibocsátás másképp jobban csökkenthető

E-autó: a tulajdonos spórol, de a CO2-kibocsátás másképp jobban csökkenthető

Érdekes megállapításra jutott a Deutsche Bank, amely azt vizsgálta, hogyan hasznosul az elektromos meghajtásra való átmenet támogatására fordított közpénz. Ha már megvette, a tulajdonos tényleg olcsón autózik az árammal, ám összességében drágán spórolnak a villanyautók – írja az elemzésre hivatkozva a Magyar Nemzet.

Szerző(k): Domokos Erika