A GKID 2022-ben immár hetedik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az összesített mezőny élén több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az eMAG-Extreme Digital végzett. Az élelmiszerek, háztartási cikkek (gyűjtőnéven FMCG termékek) online piacának a legnagyobb szereplője a Tesco.
Szerző(k): K. Kiss GergelyKilőttek az online költések és jelentős változásokat hozott az élelmiszer-vásárlási szokásokban a pandémia egy amerikai felmérés szerint. 2022-ben az elköltött összeg elérheti az 1 billió dollárt, ami rekordot jelentene az online kiadások történetében. Az élelmiszerekre költött havi összeg pedig megduplázódott az online vásárlásoknál.
Szerző(k): Csernátony CsabaÚjabb mérföldkőhöz ért az eMAG és az Extreme Digital összeolvadása: május 2-ától a vásárlók az eMAG online platformján keresztül érhetik el a két márka termékeit és szolgáltatásait - jelentették be. A közös platformra való váltással a vállalat jelentősen növeli hatékonyságát, ami az árak mellett a szállítás gyorsaságában is érvényesülni fog - év végére országszerte hétszáz easybox csomagautomatában tudják majd átvenni a vásárlók rendeléseiket akár 24 órán belül.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA Tesco bajai, paksi és szekszárdi hipermarketje is csatlakozott a Tesco Otthonról szolgáltatásához, így újabb 72 ezer háztartásban érhető el online az áruházlánc több mint 11 ezer friss és tartós terméket tartalmazó kínálata. Ezzel országszerte már közel 2,5 millió otthonból hozzáférhető a tescós online rendelés és házhozszállítás.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA Spar felújította a nyíregyházi hipermarketét, összesen 4 milliárd forintból.
Szerző(k): Csernátony CsabaA koronavírus-járvány példátlan növekedést és új trendek felfutását hozta a globális e-kereskedelemben. A livestream vásárlás pár év alatt az egyik legfontosabb értékesítési csatornává nőtte ki magát Kínában, de globális szinten is folyamatosan nő az élő shoppingolás népszerűsége.
Szerző(k): Tér DiánaMegszüntette az Oroszországból származó termékek megjelenítését Magyarország egyik legnagyobb termék- és ár-összehasonlító oldala és online vásárlási kalauza. Az Árukereső.hu ezzel tiltakozik az Ukrajnával szembeni agresszió ellen. A cég egyben arra biztatja a webáruházakat működtető partnereit, hogy tegyenek ugyanígy.
Szerző(k): Tér DiánaA Rossmann Magyarország töretlen fejlődésről számolt be: közel 10 százalékos forgalomnövekedésük volt 2021-ben, a fogyasztók pedig örülhetnek, hogy 12 új üzletet nyitnak országszerte.
Szerző(k): Szabó DánielA fogyasztói magatartás megváltozott a világjárvány miatt, számos kis- és középvállalat (kkv) csak az e-kereskedelemnek köszönhetően tudta elkerülni a csődöt vagy megőrizni a nyereségességet. Sokuk azonban még mindig kemény diónak érzi az első lépések megtételét a digitális térben. Papp Máté, az eMAG Marketplace igazgatója lapunknak arról beszélt, hogy a még körön kívül állóknak milyen segítséget jelentenek az online piacterek, és elárulta azt is, miként lehet ezeket extra értékesítési csatornaként használni.
Szerző(k): K. Kiss Gergely