Az új Duna-hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a közel egy óráról 15 percre csökken. Az új átkelő és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint volt.
A Tomori Pál híd a szűkebb körű ünnepséget követően, még azon a napon, június 6-án megnyílik a közlekedők előtt. A híd átadása után még egy ideig üzemel a Paks-Géderlak közötti kompjárat, de annak további sorsáról egyelőre nincs információnk – adott hírt róla a Baon.
Kapcsolódó
A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során:
- közel 28 ezer köbméter betont épített be,
- az összeszerelt acélszerkezet súlya meghaladja az 5 ezer tonnát,
- 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítő kábeleket,
- a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe 82 300 tonna vízépítési kő került.
- Az új Duna-híd 946 méter hosszú, a kivitelezésén mintegy 900 ember dolgozott.
A híd május elején esett át a próbaterhelésen.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Fájni fog ez a jó kis adócsökkentés: nem kicsit, nagyon

Áttörés jöhet az egészségügyben: már csak a kórházakkal kell megtalálni a közös hangot

Magyar Péter feljelenti Orbán Viktort

Első külföldi útjára készül az új pápa, nem gondoltuk, hogy ezt választja

Magyar Péter intőt kapott: ezt ő sem teheti meg

Leó pápa olyat mondott, amitől megremeghet a bajsza néhány diktátornak

Zárul a drogosok körüli csapda, nem lesz kegyelem

Blokkolták a fővárosnak járó uniós források milliárdjait, felmentették a BKV-vezért

Évekig titkolt vérfagyasztó háborús rémtettekre derült fény: nem voltak jók a jófiúk
