Nem megy a Mercedes csoport szekere a kínai vásárlók nélkül: a harmadik negyedév mérlege 7 százalékos bevételvisszaesés, valamint a nyereség feleződése.
Szerző(k): S. V.Legurult a kétmilliomodik jármű a dél-alföldi üzem gyártósoráról, mely egy tisztán elektromos, ötüléses személygépkocsi volt.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA német kormány ugyan még lát kiutat a recesszióból, de a külföldi elemzők szerint már nincs esély a fellendülésre. Eközben a Mercedes főnöke kiborult, szerinte túl sokat betegeskednek az alkalmazottak, ami alávág a termelésnek.
Szerző(k): Thurzó KatalinAmikor egy multinacionális autógyártó – legyen az német, japán, esetleg kínai hátterű – Győrben, Kecskeméten, Esztergomban vagy újabban Debrecenben, Szegeden termel, az nem jelenti automatikusan azt, hogy a helyi beszállító előtt zöldre vált a lámpa, hiszen a szigorú nemzetközi követelményeknek itt is, ott is ugyanúgy meg kell felelni. Körbeszaglásztunk beszállítói orral a nagy üzemek vonzáskörzetében, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba: kerülhet-e egyáltalán magyar alkatrész a nálunk gyártott autókba. Ami biztos, a hazai beszállítók bevonása nemcsak költségmegtakarítást és hatékonyságnövekedést eredményez az autógyáraknak, hanem hozzájárul a helyi gazdaság és ipari ökoszisztéma fejlesztéséhez is.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA kormány fontosnak tartja a tengerentúli vállalatok szerepét a semleges gazdaságpolitika garantálásában, akik a második legnagyobb beruházói közösséget alkotják Magyarországon.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA BMW, a Mercedes-Benz és a Volkswagen is szenved, ám Kína mellett nincs életképes alternatívájuk hasonló volumen és nyereség elérésére. A németek nem adják fel, még több erőforrást mozgósítanak. Ez azonban nehéz harcnak tűnik, mivel Peking aktívan törekszik arra, hogy saját gyártóit építse fel.
Szerző(k): V. G.A legdrágább használt luxusautót most 180 millió forintért vihetnénk el.Mutatjuk a toplistát.
Szerző(k): EconomxA kínai és az európai autógyártók egymásnak feszültek a hétfőn kezdődő párizsi autószalonon: az EU arra készül, hogy magas importvámokat vet ki az ázsiai országban gyártott elektromos járművekre, miközben az iparág gyenge kereslettel küzd.
Szerző(k): V. G.A kínai Chery megkezdte az oroszországi értékesítésre szánt autók összeszerelését három olyan gyárban, amelyeket nyugati riválisok, a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a Nissan ürítettek ki, értesült a Reuters.
Szerző(k): V. G.