Jelentős szeletet visznek el a magyarok bankkártyás vásárlásainak tortájából a külföldi fizetések, az online szektor a legnépszerűbb. Míg a koronavírus-járvány idején a külföldi utazások visszaesése miatt az online fizetések domináltak, 2023-ra a turizmus újraéledésével a fizikai vásárlások is fellendültek. A határmenti bevásárlóturizmus is jelentősen növekedett, különösen a szomszédos országokban, ahol a magyarok gyakran kedvezőbb árakon vásárolnak.
Szerző(k): Horváth BalázsJelentősen nőtt azon meddő párok száma, akik nem a magyarországi ellátást választották.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA magyarok 80 százaléka megtakarítását éli fel a nyaraláskor, közel 40 százalékuk ugyanakkor az aktuális havi bevételeit is felhasználja, harmaduk pedig a SZÉP-kártyáról is költ a belföldi üdüléseken – derül ki az MBH kutatásából. A legnépszerűbb cafeteria-lehetőség kártyabirtokosainak száma és a költések volumene is dinamikusan emelkedett az elmúlt néhány évben, 2024 rekordot is hozhat.
Szerző(k): Horváth BalázsMár külön akciós újságot is nyomtatnak a magyaroknak, hogy átcsábítsák őket a szomszédos országba.
Szerző(k): G. É.Pár éve még megszokott látványt nyújtottak a magyar utakon suhanó szlovák rendszámos autók, ezek azonban mára szinte eltűntek. Aktuális viszont a külföldi rendszámok használatának igénye az import autók kapcsán.
Szerző(k): G. É.Hiába olvashatjuk a jó statisztikákat a vendégéjszakák számának emelkedéséről, a régióból érkezők inkább egynapos vendégekké váltak a Balatonnál.
Szerző(k): L. K.A vendégéjszakák száma 3,1, a vendégeké 11 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Szerző(k): Gulyas ÁbelJelentősen nőtt a magyar egyetemi hallgatók politikai részvétele az elmúlt öt évben, derült ki az Aktív Fiatalok Magyarországon kutatásból. Miközben a magyar fiatalok 45 százaléka fontolgatja a tartósan külföldre költözést, ami a kutatók szerint rekordhoz közelítő eredmény.
Szerző(k): H. A.Az MBH felmérése szerint a magyarok háromnegyede már az év elején megtervezte idei nyaralását. Átlagosan 15 százalékkal költünk többet, mint tavaly. Az utazási költségeket főként megtakarításból fedezzük, a fizetésnél pedig egyre népszerűbbek a mobiltelefonos és okosórás megoldások.
Szerző(k): H. B.