Több mint a duplájára nőtt a tojás ára idén, az egyik szupermarket vezetői szerint pedig további áremelkedés várható a piacon. A takarmányköltség a négyszeresére drágult, az energiaköltségeknél tíz-húszszoros drágulás a jellemző: a tojástermelőknek és a vásárlóknak sem jó a helyzet, utóbbiakat viszont ársapka védheti nemsokára.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonKilőtt a csomagolóanyagok ára: a vendéglátósok hiába keresik a zöld termékeket, az elmúlt időszakban stagnál a lebomló csomagolóanyagok értékesítése. A Párizsi Egyezmény óta több mint 500 milliárd tonna nyersanyagot használtunk fel világszerte, a túllövés napja egyre előrébb kerül, és a tapasztalat az, hogy hiába mondják azt tízből nyolcan, hogy hajlandók fenntartható terméket választani akkor is, ha ez valamivel többe kerül, végül csak 20 százalék az, aki valóban így is tesz.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonNem nagyon kapható a magyarok második legmenőbb édeskeksz-félesége, alapanyag és csomagolóhiány is sújtja a székesfehérvári gyártóüzemet. A Pilóta keksz hiánya várhatóan közepesen tartós marad.
Szerző(k): Molnár CsabaMagyarországon a megkérdezettek 91 százaléka támogatja a végtelenszer újrahasznosítható csomagolást, és általános elvárás, hogy az állam tegyen valamit a környezetkárosító anyagok használata ellen - közölték az MTI-vel csütörtökön a Minden Doboz Visszajár program szervezői.
Szerző(k): Szabó DánielHúsvét után eltűnik az Auchan hazai áruházaiból a zöldség-gyümölcs, illetve a pékáru leméréséhez és hazaszállításához használt műanyagzacskó, az úgynevezett rollbag. Április 19-től a már eddig is kínált környezetbarát csomagolóeszközökben vihetjük haza az árut. Ezzel az áruházlánc a fenntarthatósági stratégiájának végrehajtásában úttörő lépést tesz, hiszen ezt a magyar piacon nem tette még meg egyetlenegy lánc sem - írta közleményében a kiskereskedő.
Szerző(k): K. Kiss GergelyMostantól a Tesco sajátmárkás zöldség-gyümölcs termékei kizárólag lédig kiszerelésben vagy 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kaphatók. A vállalat ezzel egy újabb termékkategóriát kínál környezetbarát csomagolásban, amellyel még egy lépést tesz annak érdekében, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolását teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye. A Tesco újítása nem befolyásolja a termékek árát - írja közleményében az üzletlánc.
Szerző(k): K. Kiss GergelyKörnyezetvédelmi és fenntarthatósági okokból változtat a Pick Szeged Zrt. a szeletelt szalámik csomagjain. A legendás magyar felvágottak mennyisége nem változik a tasakokban, azonban az azok készítéséhez használt műanyagmennyiségét folyamatosan csökkentik.
Szerző(k): Szabó DánielHa nem lenne elég a chiphiány, a logisztika lassúsága és a szűkös árukészlet, akkor itt van az újabb gond: kevés a csomagolóanyag.
Szerző(k): Szász PéterA The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását: a papírpalack prototípusát. A kísérleti csomagolást itthon a Kifli.hu-val közösen tesztelte a gyártó, a tapasztalatok alapján még fejlesztik a terméket, de az itthon is népszerű papírpalack hamarosan a boltokba kerülhet.
Szerző(k): Szabó Dániel