Azt, hogy mi a magyar bor problémája - aktuálisan is, tradícionálisan is - sokan, sokféle módon megfogalmazták már. Gyakran ezek az ülésponttal is összefüggésben vannak, de van, hogy azzal is, hogy az illető melyik borvidéket, bort, birtokméretet vagy éppen értékesítési szegmenst tekinti e témában a legfontosabbnak. A Napi.hu friss, videós podcastja ezek közül most egy tüske kibeszélésére vállakozott, amit nevezhetünk tágabb értelemben vett bormarketingnek is, bor biznisznek is, ám a lényeg egy rugó feszítéséről szól. Arról, hogy hogyan kellene ma jól eladni a magyar bort. Apropó is van, mivel az újonnan gründolt Tokaj Hegyalja Egyetem egy éppen ezt a témát felvállaló képzést indít. A podcastunk vendége Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÉvtizedeken át tartó munkával jutott el oda egy Szlovákiában élő magyar család, hogy borászatának termékei bárhol a világon piacképesek. Olyan borokat kínálnak, amelyeket az ínyencek keresnek.
Szerző(k): Komócsin SándorRománia jól hasít a bortermelésben, azonban ez egyelőre nem látszik meg az ott termelt borok exportjában, amit a borászok azzal magyaráznak, hogy a kormány nem ad elég hátszelet az ágazatnak.
Szerző(k): Komócsin SándorA szőlőtermelők és a borászatok munkáját segítő új intézkedéscsomag született, amely az értékesítés és a támogatások területén nyújt segítséget az ágazat szereplőinek - mondta az Agrárminisztérium (AM) közleménye szerint Nagy István agrárminiszter csütörtökön Etyeken a IV. Pezsgőkonferencián. Megnövelik az uniós forrásból finanszírozott géptámogatásokat is.
Szerző(k): Domokos ErikaEurópában idén nem várható kiugróan jó szőlőtermés, ezért várhatóan jelentős kereslet lesz idén a magyar borok iránt - véli Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.
Szerző(k): Domokos ErikaAhogyan az autógyártásnak vagy éppen az öltözködésnek, úgy a borkészítésnek is megvannak a maga trendjei. A borászatok próbálnak igazodni az alakuló fogyasztási szokásokhoz, nagy kérdés azonban, hogy mi a teendő, ha az eltérő arcát mutatja külföldön és idehaza. Az sem biztos, hogy mindenki számára érdemes az új irányokat követni. Megkérdeztünk a témában két bennfentest.
Szerző(k): Kónya ÁdámMa borozni fogunk, de kezdjük annak a sok valóságtartalommal is bíró közhelynek a kibontásával, hogy “a magyar bor leginkább idehaza világhírű”. Az utóbbi másfél-két évben a magyar borpiacon olyan sok minden történt, hogy muszáj erről különböző perspektívákból beszélni, a helyzetet megpróbálni jól értelmezni. Azt nem ígérhetem, hogy ma, itt az asztalnál megoldjuk a magyar bor problémáit, de egy kis betekintést reményeim szerint adhatunk arról, hogy miként néz nézett ki az elmúlt időszak egy borászat szemszögéből. A mai vendégem szekszárdi, mondhatni: családilag beleszületett ebbe a szakmába, de azért azt is egyre többen meglátják, hogy az utóbbi időszakban a bormarketinges és borkereskedői vénáját is alaposan kitágította. Ő Heimann Zoltán.
Szerző(k): Szabó M. IstvánJó évet zártak tavaly a romániai borászok, bár a chileiek és az ausztrálok még náluk is jobbnak örvendhettek. A több éven át tartó jó teljesítménnyel a 13. helyen állnak a világrangsorban.
Szerző(k): Komócsin SándorSzűkszavú körlevélben tudatta a beszállítóival a BAR:24 online áruház, hogy ennyi volt, lehúzták a rolót. A cég mögötti tulajdonosi kör motivációja, de a vérmes reményekkel induló webáruház gyors kudarcához vezető út is érdekes - a bejelentést követően annak jártunk utána, hogy a hazai borkereskedelemben újítóként betoppanó szereplő bukásából van-e bármi tanulság.
Szerző(k): Szabó M. István