A november 26-i” fekete pénteket” nem csak a fogyasztók, de a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is figyelemmel kíséri. A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan lehet úgy akciózni, hogy közben betartjuk a szabályokat.
Szerző(k): Szepesi AnitaAz első hét órában több mint 260 ezer terméket vásároltak az eMAG.hu-n, a háztartási eszközök és tisztítószerek háromszor keresettebbek voltak a televízióknál és a szórakoztató elektronikai termékeknél. Tavalyhoz képest igen jelentős növekedést generált az eMAG és Extreme Digital első közös Black Fridaye: 14 óra után nem sokkal a rendelések forgalma meghaladta az eMAG tavalyi fekete péntekének egész napos forgalmát.
Szerző(k): Molnár CsabaBár az eredeti, amerikai Black Friday csak egynapos, és mindig a hálaadás utáni első péntekre esik, Magyarországon az utóbbi 2 évben már az egész novemberben tombol a Black Friday őrület. A kereskedők fekete hetet, hónapot, hétvégét is tartanak és általánossá vált a többször is visszatérő (és akár egyenként is több napos) Black Friday akció. Ezzel az online kereskedelem tekintetében várhatóan idén is az év legerősebb hónapjává válik a november, az online forgalom pedig elérheti a 140 milliárd forintot.
Szerző(k): Molnár CsabaNagymértékben csökkent az érdeklődés a konzumtéboly iránt és nem csak a tavalyi, járvánnyal terhelt időszakban. A pénzszórás minősített időszaka 2017-ben volt a csúcson, azóta stabilan leszálló ágban van a bődületes marketingtámogatás ellenére is.
Szerző(k): Molnár CsabaAz akciós vásárlási Black Friday (fekete péntek) napra inkább online rendelnek a magyarok, a várható vásárlók majd’ 90 százaléka tervez az interneten költekezni. Nekik és a fizikai boltokban nyomulóknak ezer- és tízezerszám kínál háztartási kisgépet és szépségápolási eszközt, tévét, laptopot és mobiltelefont az eMAG-Extrem kettős. De személyautót és balatoni apartmant vagy botoxkezelést is be lehet szerezni a fekete pénteken.
Szerző(k): Molnár CsabaA hazai vásárlók kifejezetten keresik a karácsonyi időszakot megelőző leárazásokat, és annak a jelenségnek is örülnek, hogy az eredetileg egy napra – november negyedik péntekére – időzített esemény manapság több napig vagy akár hétig is eltart. A leárazássorozatra a férfiak indulnak be jobban.
Szerző(k): Molnár CsabaA Regio Játék forgalmának 60 százalékát az ünnepi időszakban bonyolítják le, és várhatóan idén sokan döntenek az online vásárlás mellett. Attól nem kell félni, hogy nem lesz játék, már nyáron feltöltötték raktáraikat Legóval és társasjátékokkal.
Szerző(k): Tér DiánaKét táborra osztottak a magyarok Black Friday ügyben (is): átkozzák vagy szeretik, de abban egyetértenek, hogy idén kevesebbet költenének. Sőt, minden harmadik vásárló átverésnek tart-ja az akciósorozatot. Ha valakiknek igazán van okuk ünnepelni, akkor azok az online kereske-dők: tavaly nagyságrendekkel nőtt és idén is bővül a netes vásárlás.
Szerző(k): Molnár CsabaRaktárai bővítésével és automatizálásával, az árukészlet hónapok óta tartó felhalmozásával, és további kiszállító partnerek szerződtetésével készül a MediaMarkt a kiskereskedelem legnagyobb próbatételére. Úgy számolnak, hogy a Black Friday-tól karácsonyig terjedő időszakban a szokásos forgalom mintegy háromszorosát kell kiszolgálniuk.
Szerző(k): Molnár Csaba