A posta az országos hálózatát, a kézbesítési folyamatait a webshoprendelethez igazítja - közölte Mikecz Péter, a Magyar Posta Zrt. kommunikációs főigazgatója.

A március 28-án hatályba lépő kormányrendelet kimondja: minden webáruház köteles lesz felkínálni a Magyar Posta kiszállítási szolgáltatását. Ezzel a változtatással a kormány a magyar fogyasztónak biztosítja rendelés és kézbesítés lehetőségét, függetlenül attól, hogy hol élnek.

Míg a piaci kézbesítési szolgáltatók az általános szerződési feltételükben azt is feltüntetik, hogy milyen esetben nem vesznek át egy adott csomagot, addig a Magyar Posta, mint egyetemes szolgáltató köteles minden csomagot átvenni és kézbesíteni.

Mikecz Péter az Indexnek  azt mondta:

A Magyar Posta akár a drasztikusan megnövekedett csomagforgalom kezelését is elvégzi, az új feladat ellátására minden eszközzel igyekszik felkészülni.

Az e-kereskedelem hozadékaként évről évre dinamikusan nő a csomagok mennyisége, a karácsonyi időszakokban pedig kiugróan nagy a forgalom. A cég az elmúlt években rengeteg tapasztalatra tett szert és kiemelkedő infrastrukturális fejlesztéseket hajtott végre.

A társaság országosan kiterjedt hálózattal (mintegy 2300 postával és partnerpostával, 350 mobilpostával és 550 csomagautomatával), 22 000 munkavállalójával, és azok szakmai tapasztalatával képes a rendelet által ráruházott feladatot megfelelő minőségben ellátni.

Mindemellett kifejezetten a kis és normál dobozos termékekkel foglalkozó webáruházak számára tavaly novemberben üzembe helyezték a világviszonylatban is egyedülálló robotizált fulfillment raktárat Fóton. SMART by MPL márkanéven raktárlogisztikai megoldást nyújtanak a nap 24 órájában egy mintegy 800 négyzetméteres automatizált tároló és egy ehhez kapcsolódó 1200 négyzetméteres külső tárolórészen - akár napi 240 tonna termék tárolásával, feldolgozásával.

A SMART by MPL-en keresztül lehetőség van külföldi utánvétre, vámügyintézésre, de akár speciális alakú, nagy méretű csomagok kezelésére is.

A Magyar Posta felvette a kapcsolatot a legnagyobb webshopmotorokkal annak érdekében, hogy a postai (kézbesítési) szolgáltatás igénybevételének lehetőségét határidőre elérhetővé tegyék rendszereikben ügyfeleik részére.

Azoknak a webshopoknak, amelyeknek honlapja egyedi webshopmotort használ, a Magyar Posta pályázati úton lehetőséget kínál a felmerülő költségek fedezetének biztosítására.

A posta már meglévő 550 csomagautomatája mellé idén még 150-et telepít, valamint folyamatosan fejleszti gépjárműflottáját

- derül ki az interjúból.

Egy adatvédelmi szempontból alacsony kockázatú helyzet állt elő a hétvégén, amikor a webshopok regisztrációjára fejlesztett szoftvert telepítettünk. Azért alacsony, mert olyan adatokat látott egy szűk kör, amelyek egyébként nyilvánosan is hozzáférhetők. Mintegy 1300 adatról van szó, melyeknek többsége nyilvánosan hozzáférhető céges kapcsolattartó adat volt - közölte Mikecz Péter, a Magyar Posta kommunikációs főigazgatója azzal kapcsolatban, hogy március 15-én több felhasználó egy felhasználói profil alá került. A hibát az észlelést követően azonnal elhárították, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnak jelentettük.