Miközben a sajtóban az alkuszcégek arra licitálnak a hét végén induló kgfb-kampány előtt, hogy milyen alacsony díjkülönbség esetén vélik az ügyfélről, hogy az váltani fog az idei kampányban, látni kell, hogy a néhány száz forintos spórolás helyett − a nem elég figyelmes ügykezelés nyomán − akár a korábbi díj dupláját is fizetheti az autós az új nyilvántartási rendszer gyerekbetegségei miatt − mondták el a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) képviselői háttérbeszélgetésükön.

Papp Lajos elnök szerint a Központi Kártörténeti Nyilvántartás (Kánya) feltöltésekor számos hibás adat kerülhetett a rendszerbe, ezek javítására ugyanakkor meglehetősen kemény határidőket szabott meg a törvényalkotó. Az új biztosító megpróbálja bekérni majd a Kányából a kártörténeti adatokat, ám a feltöltéskor már kiderült, a rendszer eltérő nyilvántartásokra épül. Így akár százezres lehet azok köre, akinek adata pontatlanul került fel a rendszerbe. A Kánya a személyi adatokat a lakcímnyilvántartóból kéri ki, az itt nyilvántartott − hivatalos − adatok eltérhetnek a gépjármű-nyilvántartásban szereplő adatoktól − például egy "dr." titulus lehagyása leállítja a rendszert.

A biztosítást kötő számára fontos tudni, hogy abban az esetben, ha az új biztosító nem tud adatot lekérni a Kánya-rendszerből, 45 napon belül értesíteni köteles az ügyfelet, akinek igen szűk idő áll rendelkezésére, hogy a régi biztosítónál elérje az adatok javítását. Ha a szerződéskötést követő 60. napon nem áll rendelkezésre a hivatalos Kánya-igazolás, automatikusan A0 kategóriába kerül az autós, s ez a bónusz/málusz besorolás a tárgyévre végleges − korrigálni csak a következő biztosítási évtől lehet − hívta fel a figyelmet Papp Lajos.