Több mint százmillió forintos kommunikációs kampányt indít az Orbán-kormány a pedagógusok fizetésemeléséről: az intézkedésről minél szélesebb körben, minél közérthetőbben tájékoztatnák a lakosságot.

Az erről szóló dokumentum szerint rendezvényekre 71 millió forintot, médiavásárlásra - például Facebook- és egyéb hirdetésekre - 30 millió forintot, kreatív költségekre 2 millió forintot költenének, a finanszírozásra uniós forrásokat is felhasználnak.

A Népszavához eljutott kommunikációs tervet a béremelés egy részét biztosító uniós program feltételeit ellenőrző, többségében a kormány által delegált tagokból álló Monitoring Bizottság fogadta el múlt pénteken.

A tervezett „akciók” közé tartozik

  • a hírek és más tartalmak biztosítása a központi kommunikáción keresztül weboldalakra, közösségi médiafelületekre, 
  • kampány-médiahirdetések a nyomtatott, online, elektronikus és közösségi médiában, 
  • sajtóközlemények kiadása,
  • sajtóbeszélgetések, 
  • sajtótájékoztatók és más rendezvények szervezése, 
  • valamint a kreatív és grafikai tervezés - kiadvány, infografika, fotó, videó, animáció - is.

A célcsoportok között a teljes magyar lakosságot jelölték meg, a fő célcsoport viszont a projektekben közvetve vagy közvetlenül érintettek és a szakemberek.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) ügyvivője a lapnak azt mondta: a kormány egyoldalú kommunikációra készül a tanárbéremelés ügyében.

Nagy Erzsébet a Monitoring Bizottság múlt pénteki ülésén is részt vett, ahol elmondása szerint ő és más civil képviselők is jelezték, hogy a tervek alapján lényegében kormánypropagandáról van szó uniós pénzből.

Az ülésen azt kérték, hogy a lakosság tájékoztatása érdekében olyan kommunikációs akciók is legyenek, ahol nemcsak a kormány, illetve kormányközeli szervezetek és személyek, hanem más civilek is megszólalhatnak, valamint a médiaeseményekre se csak a kormánysajtót hívják meg.

A lap megkeresésére reagálva a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közölte: az uniós fejlesztésért felelős intézményrendszer rendezvényei teljes körűen sajtónyilvánosak, rendszeresek a civil szervezetek bevonásával tartott konferenciák, kerekasztal-beszélgetések. A kommunikációs terveket a monitoring bizottságok hagyják jóvá, amelyben civil szervezetek is részt vesznek.

Kiemelték: a kommunikációs terv - amely hazai és uniós forrásból valósul meg - az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) Plusz uniós támogatási program idei felhívásaira, eredményeire vonatkozik, és nem a pedagóguséletpálya-modell kommunikációjáról szól.