Több mint százmillió forintos kommunikációs kampányt indít az Orbán-kormány a pedagógusok fizetésemeléséről: az intézkedésről minél szélesebb körben, minél közérthetőbben tájékoztatnák a lakosságot.
Az erről szóló dokumentum szerint rendezvényekre 71 millió forintot, médiavásárlásra - például Facebook- és egyéb hirdetésekre - 30 millió forintot, kreatív költségekre 2 millió forintot költenének, a finanszírozásra uniós forrásokat is felhasználnak.
A Népszavához eljutott kommunikációs tervet a béremelés egy részét biztosító uniós program feltételeit ellenőrző, többségében a kormány által delegált tagokból álló Monitoring Bizottság fogadta el múlt pénteken.
A tervezett „akciók” közé tartozik
- a hírek és más tartalmak biztosítása a központi kommunikáción keresztül weboldalakra, közösségi médiafelületekre,
- kampány-médiahirdetések a nyomtatott, online, elektronikus és közösségi médiában,
- sajtóközlemények kiadása,
- sajtóbeszélgetések,
- sajtótájékoztatók és más rendezvények szervezése,
- valamint a kreatív és grafikai tervezés - kiadvány, infografika, fotó, videó, animáció - is.
A célcsoportok között a teljes magyar lakosságot jelölték meg, a fő célcsoport viszont a projektekben közvetve vagy közvetlenül érintettek és a szakemberek.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) ügyvivője a lapnak azt mondta: a kormány egyoldalú kommunikációra készül a tanárbéremelés ügyében.
Nagy Erzsébet a Monitoring Bizottság múlt pénteki ülésén is részt vett, ahol elmondása szerint ő és más civil képviselők is jelezték, hogy a tervek alapján lényegében kormánypropagandáról van szó uniós pénzből.
Az ülésen azt kérték, hogy a lakosság tájékoztatása érdekében olyan kommunikációs akciók is legyenek, ahol nemcsak a kormány, illetve kormányközeli szervezetek és személyek, hanem más civilek is megszólalhatnak, valamint a médiaeseményekre se csak a kormánysajtót hívják meg.
A lap megkeresésére reagálva a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közölte: az uniós fejlesztésért felelős intézményrendszer rendezvényei teljes körűen sajtónyilvánosak, rendszeresek a civil szervezetek bevonásával tartott konferenciák, kerekasztal-beszélgetések. A kommunikációs terveket a monitoring bizottságok hagyják jóvá, amelyben civil szervezetek is részt vesznek.
Kiemelték: a kommunikációs terv - amely hazai és uniós forrásból valósul meg - az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) Plusz uniós támogatási program idei felhívásaira, eredményeire vonatkozik, és nem a pedagóguséletpálya-modell kommunikációjáról szól.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Luxus több mint nyolcmillióért: zsebbe nyúlhat, aki a németeknél kíván letelepedni
„Zavarállapotba” került a sorompó, jött is a vonat
Újabb sokk a bevásárlásnál: már ezek a kedvenceink is érintettek