A Nemzeti Kibervédelmi Intézet tájékoztatása szerint a csalási folyamat egy SMS üzenettel indul, ami első látásra a NEAK-tól érkezik. Az üzenetben arra figyelmeztetnek, hogy meg kell újítanunk a TAJ-kártyát, a jogosultságunkat pedig elveszíthetjük.

Az sms egy linket is tartalmaz, ami egy hamis weboldalra irányítja a felhasználót, amely azonban megtévesztésig hasonlít a NEAK hivatalos oldalára, ám a domain alapján egyértelműen megállapítható, hogy nem a NEAK hivatalos oldala

– írják.

Az NKI hangsúlyozza, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) tájékoztatása alapján az ügyfeleik értesítése kizárólag postai kézbesítés útján és az ismert elektronikus csatornákon (magyarorszag.hu) keresztül történik meg a TAJ kártyával kapcsolatos ügyintézések esetén.

Emellett a NEAK semmilyen olyan adatot nem kezel, amelyek alapján telefonon vagy SMS-ben értesítést küldene.

Az NKI azt javasolja, hogy ne kattintsunk e-mail-ben vagy sms-ben érkező hivatkozásokra, mindig kezeljük kellő gyanakvással az SMS-ben vagy e-mailben érkező linkeket, különösen azokat, amelyekben csak egy rövid, figyelemfelhívó vagy sürgető üzenet szerepel.

Mindemellett minden esetben ellenőrizzük a böngésző címsorában a weboldal címét, a NEAK hivatalos weboldala a neak.gov.hu. Bármilyen ettől eltérő cím gyanúra ad okot.

Hangsúlyozták, hogy a hivatalos szervek, mint a NEAK, soha nem kérnek pénzügyi adatokat és soha nem kérik, hogy fizessünk a szolgáltatásaikért SMS-ben küldött linken keresztül. Ha egy ilyen csalással találkozunk, a legjobb, ha azonnal töröljük az üzenetet és a linket, és semmilyen körülmények között ne adjunk meg semmilyen adatot – írják.

Vigyázat: régi-új módszerrel csalják ki a pénzt, több milliót is bukhatunk

Példátlan mennyiségű pénzt sikerült megszerezniük a csalóknak a banki ügyfelek számláiról a második negyedévben. Különösen az adathalászat ugrott meg: 3122 ilyen esetet vettek nyilvántartásba, az ezzel okozott kár pedig érintettenként meghaladta az egymillió forintot. A vállalkozások is nagyszámban váltak áldozattá, miközben a pénzintézetek többsége továbbra is az ügyfelekre hárítja a veszteségeket.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.