Az alaprajzok úgy vannak megtervezve, hogy a garzonlakástól az ötszobás lakásig majdnem minden lakástípus megtalálható lesz

– mondta az Economxnak Görög Áron, a Cordia értékesítési igazgatója a szerdai alapkőletételi ünnepségen, majd hozzátette, hogy ezzel is igyekeznek az épületeken belül több célcsoport igényeit kielégíteni. Szerinte a potenciális vásárlók körébe azok tartoznak, akik fontosnak tartják a Marina City értékeit, vagyis azt, hogy

  • a házak közvetlenül a vízparton vannak,
  • panorámás lakásokkal szolgálnak,
  • a vízpartot az első emeletről, a budai hegyeket pedig a negyedik emelettől felfelé már látni lehet.

A 14 hektáron elterülő új városnegyedben a 9 hektáros, bárki által látogatható parkosított zöldterület és az 1,2 kilométer közvetlen vízpart, illetve sétány mellett egy háromezer négyzetméteres klubházat építenek – medencével és fitneszteremmel ellátva.

lakásárakról az értékesítési igazgató elárulta, hogy a

a négyzetméterenkénti átlagos ár 1,5-3,5 millió forint között lesz.

Az építkezés egyébként már elkezdődött, az első házat várhatóan 2026 nyarán fogják átadni. Görög Áron elmondta, a látványterveken látható három ház lesz az első, amit felépítenek, de a projektben még számos ütem szerepel. A szakember kiemelte: ez egy hosszú távú, a Corvin Sétányhoz hasonlóan nagy léptékű projekt, és ahogyan az is mintegy két évtizeden át épült, formálódott, úgy adott esetben a komplett városnegyed megvalósítását jelentő Marina City esetében is reagálnak majd a piaci igények változásaira, a koncepcióterv által kijelölt kereteken belül.

Görög Áron, a Cordia-csoport értékesítési igazgatója
Kép: Economx / Hartl Nagy Tamás

A házak magassága egyébként 45 és 65 méter között lesz majd, az épülethomlokzatok közötti távolság pedig elérheti az akár 50 métert is.

Közlekedés a föld alatt

„A 90 ezer négyzetméter parkosított zöld területünkre fizikailag nem lehet bemenni majd autóval” – szögezte le Görög Áron.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a lakóknak le kellene mondania a belvárosban megszokott kényelemről: az egész fejlesztés koncepciójának egyik sarokpontja, hogy a felszínen semmilyen autós közlekedés ne legyen, viszont ennek megvalósítása ne is járjon kompromisszumokkal. Arra az esetre például, ha a lakók futárt várnak, úgy alakították ki a garázsokat, hogy a szállító lent, a föld alatt le tudjon parkolni, sőt, még a szemétszállítást végző kukásautók is itt közlekednek majd.

A helyszín infrastrukturális adottságai alapjáraton kedvezők, ugyanis a terület közvetlen metrókapcsolattal rendelkezik, illetve szolgáltatások terén sincs hiány, hiszen a több mint 120 üzletet felvonultató Duna Plaza is közel van, amelyet a következő két évben terveznek felújítani. Mindezt a Cordia még éttermekkel, sétánnyal és egyebekkel fogja megtámogatni a fejlesztés részeként a Marina City területén.

Kép: Cordia

Komoly érdeklődés mellett zajlik az értékesítés

A Cordia projektjeinek korábbi vásárlóit megszólító előértékesítési kampány fogadtatása rendkívül pozitív volt, az első ütem lakásainak közel 50 százaléka már gazdára talált. Görög Áron az Economxszal megosztotta, az eddigi látványos érdeklődés nyomán hamarosan elindul a második ütem lakásainak értékesítése is.

A lakóingatlan-fejlesztő és -befektető vállalatcsoportnál még nem fordult elő olyan eset – 2015 és 2020 kivételével, amikor is általános volt a csúszás a magyar ingatlanpiacon –, hogy a lakások átadása jelentős késedelmet szenvedett volna. Az értékesítési igazgató szerint az elmúlt években nagyon sokat léptek előre, így a Marina City vevői sem számíthatnak csúszásra.

Kép: Cordia

Az előfutár

A Cordia története szorosan összefonódott a Corvin Sétány megépítésével, amelyet 20 év alatt valósították meg a korábban rossz állapotú, szlömös VIII. kerületi helyszínen, több hazai és nemzetközi elismerést is kiérdemelve. Az elmúlt időszakban nemzetközi szinten szintén jelentős szereplővé nőtte ki magát a vállalat, amely jelen van a lengyel, a román, a brit és a spanyol újlakáspiacon is.

Azt gondolom, hogy a Corvin Sétány minősége önmagáért beszél, és itt, a Duna-parton is ezt a sikertörténetet szeretnénk megismételni

– mondta Görög Áron, aki szerint a két projekt számos ponton is összemérhető. Elmondása szerint a sétányon mintegy 2200 lakás épült fel, a Marina City a jelenlegi tervek szerint több mint 2500 lakást foglal majd magába, illetve mindkét projekt esetében fontos hasonlóság, hogy egy komplett, korábban elhanyagolt városi terület újul meg úgy, hogy az a környékre is pozitív hatással van.

Már épül: nyaralás-élményt nyújtó ingatlanok készülnek Budapesten

A XIII. kerület Duna-menti kihasználatlan szakaszán a Futureal-csoporthoz tartozó Cordia International példa nélküli beruházáson dolgozik. A Marina City névre keresztelt városrészről bővebben itt olvashat.