„Brüsszel azzal segíti az Ukrajna-párti ellenzéket, hogy akadályozza a kormányzati beruházásokat”, ezért kellett számos fejlesztést felfüggeszteni, legalábbis Lázár János posztja szerint.

Az építési és közlekedési miniszter közösségi oldalán kedden az érintett projektekről listát is közölt, és úgy fogalmazott: 

„Foszd meg és uralkodj!” – ez a brüsszeli puccskísérlet lényege.

Ezután a Magyar Péter vezette Tisza Párt számlájára írta az „eddigi veszteségeket”. 

A miniszter listájában az alábbiak szerepelnek: 

  • EuroVelo kerékpárút fővárosi szakasz fejlesztése
  • Budapesti trolibusz járműbeszerzése és állatkerti deltavágány kiépítése
  • H5 és H6 HÉV korszerűsítéséhez kapcsolódó infrastrukturális beavatkozások, valamint megállóhelyek fejlesztése
  • Nyugati pályaudvar bevezető szakaszainak fejlesztése a Nyugati pályaudvar–Rákosrendező szakaszon
  • Göncz Árpád városközpont gyalogos-aluljáró és felszíni kijáratok rekonstrukciója
  • Tizennyolc darab új HÉV jármű beszerzése a H5 (szentendrei) HÉV-vonalra
  • Fővárosi kötöttpályás előkészítési projektek
  • Kis-Gellért-hegyi alagút rekonstrukciója, a Déli pályaudvar korszerűsítése
  • Füzesabony–Eger vasútvonal korszerűsítése
  • Balaton vasúti körüljárhatósága és Balatonfüred–Tapolca–Keszthely villamos üzem előkészítése
  • Debrecen 1-es villamosvonal rekonstrukciója
  • Debrecen kilenc darab villamos beszerzése
  • Közösségi közlekedés fejlesztése elektromos autóbuszok beszerzésével Pakson és gazdasági övezetében
  • Közösségi közlekedés fejlesztése Kaposvár III. ütem (elektromos autóbuszok beszerzése)
  • Kettő darab vasúti pályák minőségét ellenőrző jármű beszerzése
  • Nagykáta – Újszász vasútvonal fejlesztése
  • Budapest Déli Körvasút III. ütem, Népliget megállóhely kialakítása (1. számú vasútvonal Üllői úti tengelynél új vasúti megállóhely kialakítása)
  • Ferencváros – Kőbánya felső – Rákos vonatbefolyásoló rendszer előkészítése
  • Csepeli szabadkikötő-infrastruktúra-fejlesztés III. ütem (kikötő vasúti pálya korszerűsítése)
  • Újfehértó–Nyíregyháza vonalszakasz és a Debrecen–Nyíregyháza biztosítóberendezési elemeinek fejlesztése
  • 80-as vasútvonal–Füzesabony–Miskolc vasútvonalon az infrastruktúra versenyképességének javítása
  • Cegléd–Kiskunfélegyháza vasúti tervezési projekt
  • EuroVelo kerékpárút Komárom és Esztergom közötti hiányzó szakaszok kiépítése.

„Böngéssze a listát, hogy lássa, milyen fejlesztések forrását adná a Tisza az Ön települése helyett Ukrajnának!” – így a tárcavezető.

Ezt a narratívát egyébiránt Orbán Viktor is alkalmazta a minap egy útátadás közepette, amikor is a kormányfő a „Brüsszel–Tisza-paktumra” figyelmeztetett.

Tisza Párt konzultációja: a résztvevők 58,2 százaléka támogatta, hogy Ukrajna az EU-tagja legyen

Magyar Péter a vasárnap délutáni budapesti gyűlésen közölte: mivel a szavazás alapján nem egyértelmű a többség álláspontja, ezért amikor ez a kérdés valóban időszerű lesz, ügydöntő népszavazást írnak ki. Bővebben.