Egyes helyeken már nagyon rossz állapotban van a 8-as számú főút, ezért a négysávosítása előtt felmerült a kérdés, hogy vannak-e már tervek a korszerűsítésére.

A nyolcas főút építése nem tartozik a polgármesteri kompetenciák közé. Nagyon örülünk annak, hogy a Veszprémet Budapesttel összekötő, valamint a balatoni leágazásokat érintő szakasz kiváló minőségben elkészült, és szorgalmazzuk a folytatást. Azonban az építési tárca lehetősége és kötelessége eldönteni, hogy az ország összes útja közül melyik korszerűsítésére delegálnak forrást. Minden befolyásunkat és érvünket latba vetve lobbizunk azért, hogy a következő ciklusban a 8-as második szakaszára is sor kerüljön

– válaszolta a Napló megkeresésére Porga Gyula, Veszprém polgármestere.

A lap megtudta azt is, hogy a 8-as számú főút Veszprém déli elkerülő szakaszára az engedélyezési és kiviteli tervek elkészültek, a közútkezelői hozzájárulások és az építési engedélyek rendelkezésre állnak. A projekt megvalósításához szükséges területek részben rendelkezésre állnak, azonban 146 ingatlan megszerzése szükséges még.

Az érintett szakasz üzemeltetője a Magyar Közút Zrt., így a kivitelezés megkezdéséig a karbantartási munkákat a Magyar Közút végzi el.

Hamarabb érhet körbe a debreceni elkerülő, mint az M0-ás

Az út kétszer egy sávos lesz, és hét csomópontot terveznek rá.