Július 17-én, szerdán elbontották a terelést az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán az M1-M0 csomópont térségében, ahol átfogó felújítás zajlott. Így ismét 2 sávon lehet közlekedni Győr felől az M0 irányába, visszaáll az eredeti forgalmi rend – derül ki az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Facebook-posztjából.
A felújítás során 140 cm mélységig visszabontották az átvezető ágat, új alapot, és a korábbinál vastagabb, két kötő réteget is kapott az úttest, teljes szélességében újjáépítették és korszerűsítették a vízelvezető rendszert, új szalagkorlátot telepítettek, illetve új útszéljelző oszlopok kerültek kihelyezésre.
Mindez számokban:
- a korábbi 15 cm helyett 27 cm az aszfalt vastagsága,
- több, mint 15.000 négyzetméteren cseréltek burkolatot,
- több, mint 2.000 köbméter aszfaltot és közel 18.000 köbméter földet mozgattak meg,
- összesen 7 rétegben kellett cserélni, újraépíteni az út teljes szerkezetét,
- valamint 1000 méter hosszan építettek új vízelvezető árkot.
A forgalmas csomópont felújításának el kellett készülnie a M1-es bővítésének szeptemberi rajtja előtt.
Az M1-M0 csomópont az MKIF egyik legforgalmasabb szakasza. Az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott, azonban mégis tönkrement. A cél az volt, hogy még az M1-es idei bővítése előtt rendben legyen ez a csomópont – írják.
Mindemellett hozzátették: az autópálya bővítésének előkészületi munkái már ezen a szakaszon is zajlanak, ezért a biatorbágyi felhajtó ágat továbbra is zárva tartják.
Ez most nem fog tetszeni az autósoknak: majd csak később
Egyre közelebb az M1-es autópálya bővítésének rajtja, már épülnek az ideiglenes felhajtósávok. Mintegy 80 kilométeres bővítésről van szó.