Július 17-én, szerdán elbontották a terelést az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán az M1-M0 csomópont térségében, ahol átfogó felújítás zajlott. Így ismét 2 sávon lehet közlekedni Győr felől az M0 irányába, visszaáll az eredeti forgalmi rend – derül ki az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Facebook-posztjából.

A felújítás során 140 cm mélységig visszabontották az átvezető ágat, új alapot, és a korábbinál vastagabb, két kötő réteget is kapott az úttest, teljes szélességében újjáépítették és korszerűsítették a vízelvezető rendszert, új szalagkorlátot telepítettek, illetve új útszéljelző oszlopok kerültek kihelyezésre.

Mindez számokban:

  • a korábbi 15 cm helyett 27 cm az aszfalt vastagsága,
  • több, mint 15.000 négyzetméteren cseréltek burkolatot,
  • több, mint 2.000 köbméter aszfaltot és közel 18.000 köbméter földet mozgattak meg,
  • összesen 7 rétegben kellett cserélni, újraépíteni az út teljes szerkezetét,
  • valamint 1000 méter hosszan építettek új vízelvezető árkot.

A forgalmas csomópont felújításának el kellett készülnie a M1-es bővítésének szeptemberi rajtja előtt.

Az M1-M0 csomópont az MKIF egyik legforgalmasabb szakasza. Az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott, azonban mégis tönkrement. A cél az volt, hogy még az M1-es idei bővítése előtt rendben legyen ez a csomópont – írják.

Mindemellett hozzátették: az autópálya bővítésének előkészületi munkái már ezen a szakaszon is zajlanak, ezért a biatorbágyi felhajtó ágat továbbra is zárva tartják.

Ez most nem fog tetszeni az autósoknak: majd csak később

Egyre közelebb az M1-es autópálya bővítésének rajtja, már épülnek az ideiglenes felhajtósávok. Mintegy 80 kilométeres bővítésről van szó.