Az előre tervezett pályakarbantartási munkálatok miatt módosul a menetrend a pécsi fővonalon és a vágányzár idején egyes szakaszokon pótlóbuszok közlekednek majd – írja az MTI.

Mávinform közleménye szerint a késések felszámolása és a sebesség növelése az elsődleges célja a Budapest-Pécs vasútközlekedés javítását célzó karbantartásoknak. A felújítás részeként munkálatokat végeznek a simontornyai Sió-hídon, a simontornyai vasútállomáson a síneket, illetve ágyazatot cserélnek, felújítják a peront, valamint Pincehelynél átépítik a 61-es főút közúti-vasúti átjáróját. 

Simontornya állomáson 300 méteren megszüntetik a sebességkorlátozást, így tanévkezdésre ismét óránkénti 120 kilométerre emelik az engedélyezett pályasebességet.

A Mávinform továbbá kiemelte, a Budapest–Pécs vonalon a vágányzár idején pótlóbuszok közlekednek a Mecsek InterCityk helyett Sárbogárd és Dombóvár, a kaposvári Kresz Géza, Rippl-Rónai és Somogy IC-k, valamint a személyvonatok, S40-es vonatok helyett pedig Sárbogárd és Keszőhidegkút-Gyönk között.

Az InterCityk a Keleti helyett Budapest-Kelenföld állomásig közlekednek és onnan is indulnak, ezért a felújítás idejére javasolják a térségi VOLÁN járatok igénybevételét.

Hangsúlyozták, a teljes vágányzárat azért időzítették a nyári szabadságolások, illetve az egyetemi szünet idejére, mert a sokéves tapasztalatok szerint ilyenkor jelentős mértékben csökken az utasforgalom, így a korlátozások, a menetrendi módosítások és az átszállások a lehető legkevesebb embert érintik.

Megéri, ha késik a vonat? Ennyit fizet a MÁV a késésért

Tízezrek kapták vissza jegyárukat a MÁV új késési biztosítása révén – már most 36 millió forintnál jár a visszatérítések összege, a cég mégsem a hibákat, hanem a javulást akarja ezzel ösztönözni.
Bővebben>>>