A Magyar Autóklub blogja, az Autósélet a TomTom adatai alapján azt írja, hogy

2024-ben nőtt a torlódásokban elvesztegetett idő a fővárosban, mivel egyre több a dugó Budapest belső kerületeiben.

A navigációs rendszereket forgalmazó cég adatai szerint

  • Budapest 5 kilométer sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalmi időszakban,
  • miközben a hasonló méretű Bécsben 95, Prágában 92, Varsóban 90, Münchenben pedig 80 óra a dugóban eltöltött idő. 

A TomTom adatai szerint egyébként az átlagos utazási idő 10 kilométerre vetítve a fővárosban 1 perccel 26,5 percre emelkedett.

Térségünkben egyedül a bukaresti torlódási jellemzők rosszabbak a budapestinél, ott 150 órával kalkulálhatnak a közlekedők.

A magyar fővárosban a gépkocsik száma 10 év alatt 26 százalékkal, 145 ezer járművel nőtt.

2022-ben Budapest belső területein a csúcsforgalmi időszakban 22 km/óra volt az átlagos haladási sebesség, ugyanez Bécsben és Varsóban 24, Münchenben 25, Prágában 31 km/óra. Bukarest itt is sereghajtó, a 17 km/óra átlagsebesség értékkel. A román főváros ezzel az eredménnyel a nyolcszázezer feletti, 8 millió alatti lakosságú városok világmezőnyében a legrosszabb.

A budapesti romló helyzet az elemzések szerint annak köszönhető, hogy a magyar főváros közlekedési infrastruktúrájának több alapvető szegmense elmaradást mutat a hasonló méretű „konkurens” városokhoz, mint Bécs vagy Prága, képest.

Utóbbiak belső útgyűrűi nagyobb áteresztőképességűek, a folyóval szétválasztott városokban a hídkapacitás jobb, például Bécs, London és Párizs azonos folyószakaszán másfélszer nagyobb autós hídkínálat jellemzi. Budapest még elmarad a legjobbaktól a metróhálózat és a kerékpáros infrastruktúra terén is.

A figyelemmel kísért 500 város forgalmi adatai alapján az egész világon, ezen belül Európában is viszonylag dinamikus növekedés volt tapasztalható a 2023-as évhez mérten.

A fővárosba napi szinten több százezer autó tódul az agglomerációból, a kerületek egymás után fosztják meg őket egy bevált parkolási lehetőségtől. Erről ITT olvashat bővebben.