A városvezetés már régóta tervezi, hogy átalakítja Budapest éjszakai tömegközlekedését, ennek első lépése volt a metró üzemidejének meghosszabbítása. Most azonban az éjjeli közlekedés teljes újragondolsa van terítéken. A tervekről mától, azaz augusztus 15-től indul el a társadalmi egyeztetés, ami egészen augusztus 31-ig tart majd. Az új menetrend akár már idén novembertől életbe léphet.

A mostani tervek szerint a mostani 3 éjjel-nappali járat helyett 28 lesz, köztük 21 busz, három troli és négy villamos is. Mindemellett a 40-es, kizárólag éjszaka járó busz is megmaradna. A jelenlegi 50 éjjeli járat helyett novembertől 68 közlekedhet – írja a tervezet alapján a Telex.

A legnagyobb újítás, hogy hétvégén több villamos is éjjel-nappali lenne: az 1-es villamos 15 perces követéssel, a 17-es villamos 17A jelzéssel a Móricz Zsigmond körtérig 30 perces követéssel, míg a 47-es villamos 15 perces követéssel közlekedne az éjszakai órákban is.

Ugyanakkor a fent felsorolt villamosok vonalán hétköznap éjszaka buszok közlekednének, a villamosékkal megegyező számozással, mivel hétköznap jóval kevesebben használják az éjszakai járatokat.

Ezek a változások nem érintenék a nagykörúti 6-os villamost, az továbbra is a mostani formában, a hét minden napján non-stop közlekedne.

A négy villamos mellett további 24 nappali troli- és autóbuszjárat is megjelenne az éjszakai közlekedésben:

  • Új, éjjel-nappali járatként, a nappalival azonos útvonalon járnának a 16, a 38, a 38A, az 57, az 58, a 105, a 114, a 118, a 137, a 147, a 182, a 187, a 198 és a 266 jelzésű buszok.
  • Mindezen felül három buszvonal éjjel meghosszabbított útvonalon közlekedhet majd: az 5-ös busz a Hűvösvölgyig, a 9-es busz az Örs vezér teréig, a 210-es busz pedig a Normafáig. A 75-ös troli a Kápolna térig, a 77-es és a 80-as troli pedig a Blaha Lujza térig meghosszabbítva járna éjszaka.

A 200E reptéri járat Kőbánya-Kispestig járna a jövőben, emellett pedig a 12-es villamost, az 50-est, a 97E-t, a 85-öst, a 196A-t és a 223E-t teljesen lefednek majd az éjszakai járatok.

A BKK a lap szerint azt is megoldaná, hogy a metró tengelyén ne maradjanak az utasok közlekedési opció nélkül, miután az utolsó metró elment. A közlekedési társaság célja, hogy minél több helyen legyen egy kilométeren belül éjszakai közösségi közlekedési kapcsolat.

Hogy az egyes térségek éjjeli közlekedése hogyan alakul át, azt a BKK oldalán már bárki részletesen böngészheti.

Kiszoríthatja az éjszakai tömegközlekedés a taxikat

A BKK szerint úgy kell az éjszakai közösségi közlekedést kialakítani, hogy a legjobb alternatívát jelentse majd a taxizás vagy az autózás helyett. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.