Aláírást gyűjtenek Pesterzsébet, Soroksár, Dunaharaszti, Dunavarsány, Taksony, Kiskunlacháza és Délegyháza lakói annak érdekében, hogy az S25 elővárosi vasútvonal végállomását a Keletiből ne tegyék át Kőbánya-Kispestre az új Budapest-Belgrád vasútvonal átadása után, ezzel ugyanis elveszítenék azt a 20 perc előnyt, amit a pályafelújítással csökkenő menetidőn nyernének - írta a Népszava.
A cikk szerint Kőbánya-Kispest (KÖKI) végállomással a Budapest széléről utazóknak még hosszabb is lenne a városközpontba való bejutás, mint jelenleg.
A petíciót Mach Péter, a XX. kerületi önkormányzati képviselő indította, akinek 2019-ben egy ehhez hasonló akcióval sikerült elérnie a menetrendváltást, így a Budapest-Kunszentmiklós-Tass vasútvonalon közlekedő szerelvények a KÖKI helyett jelenleg a Keleti pályaudvarra érkeznek. Már akkor kimutatható volt, hogy a Kőbánya-Kispest végállomás közlekedési zsákutca: az utasoknak a főváros keleti szélére kellett kijutniuk ahhoz, hogy onnan visszautazhassanak a belvárosba. Az ingázók gyakorlatilag megkerülték fél Budapestet.
Mach Péter a lapnak elmondta: azóta kétszeresére-háromszorosára nőtt a forgalom a vonalon, sokan átültek a kocsiból a vonatra, ami a környezetvédelmet is szolgálta, hiszen a vonat jóval kevésbé környezetszennyező, így tisztább a levegő és csökken a dugó.
A XX. kerületi önkormányzat úgy döntött, hogy a polgármester egyeztetéseket kezdeményez az Építési és Közlekedési Minisztériummal (ÉKM) és a MÁV-val, a jövő héten a közel 1500 aláírással megtámogatott civil petíciót is eljuttatják a két szervezethez.
Az ÉKM a lap kérdéseire válaszolva azt írta:
a Budapest-Belgrád vasútvonalon várhatóan 2026 tavaszán indul meg a személyforgalom, amint az érintett vasútvonalon érvényes, újonnan bevezetendő menetrendről és vonatnemekről döntés születik; a településekre bontott eljutási idők, valamint a vonatok követési rendje még nem végleges.
Közölték azt is, hogy ha a személyszállító vonatok tervezett 160 km/h-val közlekednek majd, a menetidő az elővárosi szakaszon nagyságrendileg 20 perccel, távolabbról bő fél órával csökken. Első körben nagyjából félórás követési rendet terveznek. Vizsgálják a Keleti pályaudvarra történő érkezés és indulás lehetőségét, „több érv szól emellett, így ebben nem várható változás”. Azt is hozzátették, hogy a teljes vonalon összesen 177 ezer négyzetméternyi zajvédő fal épült. A települések többletigényekként megvalósuló műtárgyak kivitelezése jövőre kezdődhet meg.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Durva jelenetek az utcán: Pitbullját uszította a rendőrökre, majd ököllel is nekik ment – felkavaró videó
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól
Betelt a pohár: a DK szerint most kell lecserélni a forintot
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében