A közlemény szerint a társaság benyújtotta a 2021 és 2027 közötti uniós költségvetési ciklus keretében a jövőbeni fejlesztéseinek első támogatási kérelmét. A 10 milliárd forint összegű keret annak a 300 milliárd forintos uniós forrásnak a része, amelynek megszerzését Karácsony Gergely főpolgármester jelentette be még január közepén.

BKK szerint a támogatás olyan fejlesztések előkészítésére biztosít lehetőséget, melyeknek köszönhetően jelentősen javulhatnak a közlekedési kapcsolatok a fővárosban, főként a külvárosi kerületek és a belváros között.

A közlekedési központ az alábbi, a Budapesti Mobilitási Tervben (BMT) szereplő projektek megszervezésére kért támogatást:

 

  • a kisföldalatti meghosszabbítása, valamint a meglévő vonal felújításának előkészítése,
  • az észak-pesti és a dél-budai villamoshálózat összekötésének előkészítése, valamint megtervezése a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út rehabillitációjával, továbbá a Nyugati tér megújításával,
  • A dél-budapesti villamosgyűrű első ütemének előkészítése,
  • a 3-as villamos meghosszabbításának előkészítése Pesterzsébet felé,
  • valamint a 42-es villamos meghosszabbításának előkészítése.

A BKK hangsúlyozta, a bejelentett fejlesztési csomag még csak az első lépést jelenti, hamarosan további fejlesztésekre nyújt be kérelmet.

 

Karácsony Gergely a Facebook-oldalán hozzátette, hogy „okos lobbizással” és sok tárgyalással az uniós fejlesztési keretből megszerzett 300 milliárd forintot arra használják majd, hogy Budapest „zöldebb, szolidárisabb, szabadabb város legyen.”

A főpolgármester később arról posztolt, hogy létrehoznak egy regionális BKK-t. 

Azzal érvelt, hogy „az egységes jegy- és bérletrendszer bevezetése hatalmas előrelépés a közép-magyarországi régió számára, hiszen több millió ember számára válik könnyebbé és olcsóbbá a közösségi közlekedés. A rendszer azonban csak úgy válhat teljessé, ha létrehozunk egy „regionális BKK-t” is, amely egységesen szervezné a térség közlekedését.” 

Ebben az esetben nemcsak a főváros és az állam lenne tulajdonos, hanem az agglomerációs települések is. „Ez az előremutató változás mindannyiunk közös érdeke” – tette hozzá. 

 

Az 1-es metró felújítása lehet az új „Budapest-bérlet”

A kormány 300 milliárd forintot költene a Rákosrendezőn épülő Dubaj körüli szükséges állami infrastrukturális fejlesztésekre, Karácsony Gergely szerint ez kevés. A 106 milliárd forintra teszi csak az M1-es metróvonal meghosszabbítását.