Egy éve 15 autós kapott komoly bírságot, miután az M7-esen történt súlyos baleset helyszínét mobiltelefonjukkal lefotózták. Mivel segítségnyújtás helyett inkább a kamerát ragadták meg, a rendőrség akkori közleménye szerint mind 80 ezer forintos közigazgatási bírságot fizettek – írja a KTI.
A cél megakadályozni, hogy a sofőrök, bámészkodók fotózással akadályozzák a mentést, és újabb forgalmi dugókat vagy baleseteket okozzanak.
Ennek érdekében kis ideje már látni, hogy paravánokkal, „NO PHOTO” feliratokkal és tiltó piktogramokkal takarják el itthon a baleseti helyszíneket.
Kifejtették: az okostelefonok elterjedésével egyre gyakoribb, hogy a súlyos közlekedési balesetekről készült amatőr képek percek alatt felkerülnek a közösségi médiába. Sokszor a fotósok nem csupán megosztják a felvételeiket, hanem saját – sokszor téves – kommentárral is ellátják azokat, amelyek később tényként terjednek tovább. A kegyeleti és személyiségi jogokat sértő képek gyakran mindenféle szerkesztés, kitakarás nélkül jelennek meg a nyilvánosság előtt.
Világszerte mind több ország próbál gátat szabni a katasztrófafotózásnak, több okból is.
- Egyrészt a sérültek kiszolgáltatott helyzetben vannak, és beleegyezésük nélkül készülnek róluk képek.
- Másrészt a mentést végzőknek nem a fotósokkal kellene vitatkozniuk, hanem életeket menteniük.
- Harmadrészt a kíváncsiskodás és a fényképezés gyakran lassítja a forgalmat, ami újabb balesetekhez vezethet.
A szigor nem mindenütt egyforma: Hollandiában például 230 eurós bírságot kaphat (kb. 90 ezer forint), aki balesetnél fotóz. Németországban 2017 óta bűncselekménynek számít a vezetés közbeni katasztrófa-fotózás – a bírság akár ezer euró (400 ezer forint), a büntetés pedig két év szabadságvesztés is lehet.
Svédországban és az Egyesült Királyságban bár nincs közvetlen pénzbüntetés, a hatóságok minden eszközzel igyekeznek megakadályozni, hogy a magánszférát sértő felvételek napvilágot lássanak. Ám az Egyesült Államokban szabad fotózni, amíg az nem akadályozza a mentést, és persze nem sért vele az ember személyiségi jogokat.
Nem is gondolná, melyik ország sofőrjei a legveszélyesebbek Európában
Egy friss kutatás kiderítette, a kontinensen hol kell a leginkább tartani ittas, gyorshajtó vagy menet közben mobilozó autóvezetőktől. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz