Szerdán a keresetek január-novemberi alakulásáról közöl adatokat a KSH. Tavaly január-októberben a bruttó átlagkereset 234 400 forint, a nettó 153 500 forint volt, mindkét érték 2,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Októberben mind a bruttó, mind a nettó átlagbér 3,3 százalékkal emelkedett 2013 októberéhez képest, a reálbér-emelkedés pedig 3,7 százalékos volt. Szakértők szerint az emelkedő keresetek és a javuló foglalkoztatás várhatóan a háztartások élénkebb fogyasztását eredményezi a következő hónapokban is.
Csütörtökön az államháztartás 2014. évi részletes adatait ismerteti a Nemzetgazdasági Minisztérium. A hónap elején publikált előzetes adatok szerint az államháztartás központi alrendszerének 2014. évi hiánya 825,7 milliárd forint volt, 325,8 milliárd forinttal alacsonyabb a módosított előirányzatnál, annak 72 százalékát tette ki. Az adat megerősíti a kormány és az elemzők azon várakozását, hogy tavaly a GDP 2,9 százalékánál alacsonyabb lehetett az uniós módszertan szerinti hiány.
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) Zrt. szintén csütörtökön 3, 5 és 10 éves államkötvényeket értékesít szokásos aukcióján. Legutóbb, január 8-án magas túljegyzés fogadta a hasonló lejáratú értékpapírokat, így az ÁKK mindhárom kötvényből a tervezettnél többet adott el, csökkenő hozamok mellett.
A svájci jegybank csütörtöki döntése nyomán, amellyel váratlanul eltörölte az árfolyamvédelmi küszöbét, a forint jelentősen gyengült a frankkal szemben és kevésbé, de gyengült az euróval szemben is. Az ÁKK értékelése szerint az állampapírok másodpiaci hozamai a devizapiaci sokk ellenére is stabilak maradtak. Az aznap tartott aukción megcsappant ugyan az érdeklődés a 12 hónapos kincstárjegyek iránt, a változó kamatozású, 5 éves lejáratú államkötvényből azonban a meghirdetettnél többet sikerült eladni.
Csütörtökön még egy statisztikai adat jelenik meg, a fontosabb növényi kultúrák 2014. évi előzetes terméseredményeiről közöl statisztikát a KSH.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!