Hétfőtől kezdve az új előfizetők havonta 1 dollárral többet fizetnek a reklámmentes prémium csomagért, ami így havi 10,99 dollárra emelkedik. A vállalat közölte, hogy a jelenlegi felhasználók egy hónap türelmi időt kapnak, mielőtt az új ár érvénybe lép.

A Spotify más szintű szolgáltatásai, például a családi és a diákcsomagok szintén havi 1 dolláros emelést kapnak. A Duo havi ára – amely lehetővé teszi, hogy két személy megossza a prémium csomagot – 2 dollárral, 14,99 dollárra emelkedik.

Az áremelések számos országban, köztük az Egyesült Államokban, a Kanadában, az Egyesült Királyságban és az Ausztráliában élő előfizetők számára már életbe léptek. Magyarország nem tartozik az érintett országok közé.

Spotify-on azonban továbbra is igénybe vehető az ingyenes csomag, amely reklámokat és korlátozott funkciókat tartalmaz.

Hiába nőtt a felhasználók száma, veszteségről számoltak be

A vállalat részvényei több mint 1 százalékot ugrottak hétfőn a tőzsde előtti kereskedésben. A Spotify legutóbbi jelentésében közölte, hogy a globális felhasználók száma éves szinten 15 százalékkal, 210 millióra nőtt, ám 156 millió eurós működési veszteségről is beszámolt.

Év elején a vállalat 6 százalékos létszámleépítést is végrehajtott.

A CNN szerint a streamingszolgáltatásokat a befektetők kényszerítik arra, hogy pénzt keressenek a szolgáltatásokkal, még akkor is, ha ez az előfizetők elvesztésének árán történik. A Peacock, a Netflix, a Paramount+, a Disney+ és a Max az elmúlt hónapokban mind emelték szolgáltatásaik árát.