A XX−XXI. századi műtárgyak értékesítése közel tízmillió eurót hozott, egymillióval többet, mint tavaly ilyenkor. Kiváló licitlépcsők vezettek csúcsárakhoz, mint például Franz Radziwill Beszélgetés egy paragrafusról című kompozíciója esetében − amely az abortusztörvény vitáját idézi fel −, ez 240 ezer eurós kikiáltásról érkezett 344 ezres leütésig. Hermann Max Pechstein Összedőlt háza valamivel magasabban startolt (265 ezer euró) és némileg alacsonyabban landolt (323 300 euró), Emil Nolde Marsch-vidéki tája 170 ezres elvárás után 286 700 euróért kelt el. A legdrágább élő kortárs mester, Gerhard Richter absztrakt képe 100 ezer euró helyett 170 800-ért került egy német galériáshoz.

Beszélgetés egy paragrafusról
Összedőlt ház

A májusban árverezett Schiefler-gyűjteménynél 272 százalékos lett az emelkedési ráta, közel hússzorosára drágult például Ernst Ludwig Kirchner Utcai jelenet című arasznyi képeslapja, 2 ezer eurós kikiáltástól 39 040 eurós vételig. A régebbi mesterek sorában életműrekordot ért el Philipp Otto Runge Az idők című, négy lapból álló rézkarcsorozatának ritka első kiadása (35 ezer helyett 152 500 euróért).

Hagyományosan a Ketterer Kunst hamburgi filiáléján kerülnek kalapács alá a papírrégiségek: kéziratok és autográfok, nyomtatványok, grafikák és könyvillusztrációk. Christoph Calaminus részlegvezető rendkívül elégedetten összegzett: a másfél millió euró feletti bevétel 300 ezer euróval több lett az egy évvel korábbinál, a műfaj egyre újabb rétegeket nyer meg a nemzetközi gyűjtői körben. A legmagasabb árat Sven Hedin és E. Zimmermann 1926−30 között készült két, az ázsiai sivatagokról készült fotóalbuma érte el, ezek ára 3 ezer eurótól 74 400-ig szaladt el.