Nagyszabású  együttműködést jelentett be három, közúti közlekedésben érdekelt amerikai vállalat: az utazásmegosztó platformot üzemeltető Uber, az elektromos gépkocsikat készítő Lucid Motors és az autonom vezetési technológiát fejlesztő Nuro megállapodásának célja, hogy az elkövetkező években a világ egyre több és több nagyvárosában lehessen pilóta nélküli autókkal kiszolgálni az Uber ügyfeleit.

A Gravity modellekre épülő flotta első képviselői a tervek szerint

  • valamikor jövőre debütálhatnak egy meg nem nevezett egyesült államokbeli metropoliszban;
  • hatéves időtávon belül már több mint 20 ezer járművel számolnak, amelyek a világ számos pontján szállítanának utasokat.

A prototípus modell jelenleg is tesztelés alatt áll a Nuro Las Vegasban található kutatóközpontjában, ahol immár közel egy évtizede dolgoznak egy mesterséges intelligencián alapuló autonóm vezetési rendszer megalkotásán.

A partnerség részeként az Uber „több száz millió dollárral" száll be mind a Lucid, mind a Nuro vállalatba. 

Sajtóértesülések alapján ez a Lucid esetében 300 millió dollárt jelent.

Megvalósulhat a régi álom 

Az Uber régóta próbálkozik az önvezető technológiával, a Covid idején azonban súlyos válságba került a cég, aminek az a részleg is az áldozatává vált, ahol házon belül próbáltak megalkotni egy autonóm üzemmódban futtatható autós flottát – írja a Bitport.

Következésképpen 2020 végén a vállalat falain túlra került az önvezető rendszerek fejlesztése. Ez ügyben jelenleg is 18 autóipari szereplővel és szoftverfejlesztővel működik együtt a cég.

A partnerségek között kiemelhető az önvezető fuvarozás élharcosaként aposztrofált Waymóval nyélbe ütött megállapodás, melynek értelmében bizonyos amerikai városokban Uber-fuvarokat is vállal  az Alphabethez (Google)  köthető startup.

Ezzel (és a korábbiakkal) szemben a héten bejelentett együttműködés az első olyan partnerség, amelyet kifejezetten azért hívtak életre, hogy az Uber platformján generálódó igényeket szolgálja ki.