Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását.
Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt, amikorra be kell fejezniük a szoftverfejlesztést, majd átadni azt vizsgálatra és engedélyezésre a közlekedési felügyeletnek (Kraftfahrt-Bundesamt).
Kapcsolódó
Az év végéig ugyanis csak így lehetne befejezni 5,3 millió dízelautó motorvezérlő szoftverének a cseréjét, ami tartalmazza a Volkswagen dízelbotránya miatt szoftvercserére kötelezett 2,5 millió dízelautót is.
Az autóipari vállalatok, valamint a szövetségi és tartományi kormányzatok részvételével 2017 augusztusában rendezett "dízelcsúcson" született megállapodás értelmében már 2,7 millió dízelautónak kellett volna átesnie a szoftvercserén. A program végrehajtásáról összesítő információ azonban nem áll rendelkezésre - írta az MTI.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben