Elsősorban a roncsprémium segítette a Volkswagent, hogy rekordévet zárjon, a BMW-t, hogy a válság ellenére is nyereséges maradjon, illetve a Daimlert, hogy milliárdos veszteségeket követően újra növekedési pályára álljon - írta az MTI-Eco. A német kormány 2009-ben 5 milliárd eurót költött a programra, melynek keretein belül mintegy kétmillió használtautó lecserélését egyenként 2500 euróval támogatta. A német autók iránti keresletet a francia, kínai és tengerentúli roncsprémium-programok is megdobták. Az év első 11 hónapjában Nyugat-Európában 12,6 millió új autót értékesítettek, egy százalékkal kevesebbet, mint tavaly január-novemberben. Kínában az újonnan üzembe helyezett autók száma 44 százalékkal 7,4 millióra szökött fel, de India és Brazília piacai is jelentős mértékű növekedést értek el. A világpiaci forgalom szakértői becslések szerint 5 százalékkal csökkent a 2009-es évben, leginkább az Egyesült Államokbeli és a kelet-európai kereslet zuhanása miatt. A német belföldi piac ezzel szemben hétéves csúcs felé közelít: az év végére várhatóan 3,8 millió autót értékesíthetnek, többet még a 2002-ben elért 3,76 milliónál is. A 2010-es előrejelzések eltérő képet mutatnak. A VDA német autóipari szakmai szervezet becslése szerint miközben a világpiac 1-3 százalékkal bővülhet, Németországban meredeken visszaeshet a forgalom, csupán 2,75-3,0 millió új autó forgalomba helyezésére lehet számítani, egymillióval kevesebbre mint az idén. Ez a roncsprémium miatt előrehozott vásárlásoknak tudható be.