A vásárolóknak sokszor nincs szükségük arra, hogy sajátjuk legyen a termék, viszont egyre többet gondolnak a bútor kidobásával járó környezetvédelmi következményekre -mondta Jesper Brodin, az Ikea vezérigazgatója a davosi Világgazdasági Fórumon, amelyről a The Telegraph számolt be.
A svéd multi különböző "radikális" megoldásokat tesztel - idézi a portál. Brodin szerint az érdeklődés nagyon városfüggő - idézi a portál. Londonban például nagyon sok az ingázó ember, aki nem akar egy igazi második otthont, ezért itt a lakásbérléssel együtt a bútorbérlés is népszerű lehet, ám minden piacon másra van igény.
A cél, hogy a termékeknek minél hosszabb életciklusuk legyen, és miután annak végére is érnek, lehessen belőlük valami más hasznos tárgyat készíteni.
Brodin szerint ezek az üzleti modellek meggyőzhetik az embereket arról, hogy nem kell, hogy minden az "enyém" legyen, hanem inkább legyen minden a "miénk" és aztán amit lehet, hasznosítsuk újra.
(Fotó: Csernátony Csaba)
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Itt a rozsdás valóság, siralmas a magyar buszok állapota
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Újabb nevekkel bővült az orosz feketelista, jönnek a következő szankciók
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl