A Suzuki tájékoztatása szerint jó eladási eredményeket értek el a délkelet-ázsiai országokban, Közép- és Dél-Amerikában, valamint Afrikában. Európában az árbevétel fő forrása az új Swift és az SX4 volt. A vállalat európai értékesítése éves szinten 4 százalékkal, 234 ezer darabra csökkent.

Sok volt a probléma

A 2011-es pénzügyi év harmadik negyedévében a társaság eredményeit negatívan befolyásolta a Japánban történt természeti katasztrófa, az erős jen, valamint a személygépkocsi-értékesítés hanyatlása Indiában. Éves szinten az értékesítés 1798 milliárd jenre (4794 milliárd forintra) csökkent. A 40,6 milliárd jenes (109 milliárd forintos) nettó eredmény szintén csökkenést jelent.

A pénzügyi év egészét tekintve a vállalat 2500 milliárd jenes (6700 milliárd forintos) értékesítési árbevételre és 50 milliárd jenes (134 milliárd forintos) nettó eredményre számít.

Genfben bemutatták az új kisautót

A Suzuki a héten zajló Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatta be a G70 elnevezésű kisautóját. A közeljövőben piacra szánt modell 730 kilogrammot nyom, 800 köbcentiméteres közvetlen befecskendezésű, a fékezés során felszabaduló energiát részben visszanyerő, automatikus motorleállító és indítórendszerrel ellátott turbó benzinmotor hajtja.

A vállalat az autószalonon kiállította a Swift Range Extender néven továbbfejlesztett elektromos hibrid Swift változatát. Az európai piacra szánt, fejlesztés alatt álló jármű egy feltöltéssel 30 kilométert képes megtenni, ha az akkumulátor merülni kezd, motorhajtású generátor gondoskodik utántöltéséről. Az autót 200 voltos hálózatból mintegy 90 perc alatt lehet feltölteni.

vegyesvállalatot alapítottak

A Suzuki 2012 február elején jelentette be, hogy a üzemanyagcella-technológiai fejlesztésre 50-50 százalékban közös vállalatot alakít a közép-angliai Loughboroughban működő Intelligent Energy Ltd-vel.

A Suzuki hamamatsui központjában létesülő Smile FC System Corp. technológia fejlesztő vállalat alaptőkéje 750 millió jen. A közös vállalat székhelye a Suzuki központjában van, a Sizuoka prefektúrabeli Hamamatsu városában, míg a kutatási telephely a Suzuki yokohamai laboratóriumában működik.