Az Egyesült Államokban 9,9 százalékkal esett vissza a hibrid üzemű gépjárművek értékesítése 2008-ban. Bár az év első felében az eladások a folyamatosan emelkedő olajárakat követve fellendülést mutattak, az év utolsó hat hónapjában az olajárcsökkenés és a nemzetközi válság kipattanása után padlót fogott az autóipar egyik legfiatalabb szegmense is. A tavalyi esztendőben eladott 315,8 ezer hibrid személygépkocsi a tengerentúli járműpiac 2,4 százalékát teszi ki. 

A trend azt sugallja, hogy az amerikai autósokat elsősorban a pénztárcájuk érdekli, s csak ez után következik a környezetvédelem. Megerősítette ezt a feltevést a General Motors (GM) alelnöke, Bob Lutz is, aki a detroiti autóshow-n kijelentette: ha egy gallon (kb 3,8 liter) benzint 1,5 dollárért tankolhatnak az autósok, akkor az üzemanyag-takarékos műszaki megoldások hidegen hagyják őket. 

Az USA hibrid-piacát továbbra is a Toyota uralja, noha a szegmensben több új szereplő - köztük a GM - is megjelent. Az amerikai utakon futó hibridautók háromnegyedén a Toyota márkajele látható, csak a tavalyi évben mintegy 159 ezer Priust tudtak eladni. Az Egyesült Államokban piacvezetőnek számító Toyota és a Honda Motor Co. együttesen 12,5 százalékkal kevesebb környezetbarát autót adott el tavaly, mint 2007-ben. A legnagyobb piacvesztést a harmadik legnagyobb hibrid-értékesítő Ford Motor Co. szenvedte el 2008-ban: a társaság eladásai ebben a szegmensben 2,2 százalékot zuhantak. 

Elemzők szerint 3,5 dollár/gallon az a lélektani benzinár-határ, amikor már érezhetően megváltoznak a fogyasztói szokások. Az Egyesült Államokban tavaly júliusban 4 dollárig emelkedett az üzemanyagár, majd decemberre 1,62 dollárig esett vissza. Andrew Brown, a Delphi Corp. műszaki vezetője szerint a gyártóknál van a labda: a fejlesztőknek a fogyasztói értékének megfelelő áron kell kínálniuk a zöld technológiát. A szakértő szerint van kereslet a környezetbarát megoldások iránt, de elterjedésükhöz radikálisan csökkenteni kell az alkatrészek árát.