Az Európai Bizottság csütörtökön bejelentette, hogy vizsgálatot indít az AliExpress kínai e-kereskedelmi óriáscég ellen, és további információkat kért a LinkedIntől, a Microsoft tulajdonában lévő közösségi hálózattól arról, hogy miként tartja be a 27 országot tömörítő blokk digitális szolgáltatásokról szóló törvényét.
A Bizottság azt is közölte, hogy a világ számos nagyobb közösségi médiavállalatától és keresőmotorjától magyarázatot követel arra, hogy a generatív mesterséges intelligencia által jelentett veszélyeket hogyan kezelik – írja a Politico.
A feltörekvő technológiát – amelyet az OpenAI ChatGPT nevű szolgáltatása tett híressé – kapcsolatba hozták a deepfake videókkal, hangklipekkel és képekkel, és a tisztviselők attól tartanak, hogy az ilyen tartalmakat a júniusi európai parlamenti választások előtt a választók befolyásolására használhatják fel.
Brüsszel meg akarja mutatni, hogy az új digitális tartalomszabályok szigorúak és hatékonyak is lesznek.
A generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos információkéréseket küldtek a Facebooknak, a Snapchatnek, a TikToknak, a YouTube-nak, az X-nek (korábban Twitter) és az Instagramnak, valamint a Google és a Bing keresőóriásoknak. Az unió új online tartalmi szabályai szerint az ilyen megkeresések jelentik az első lépést a hivatalos vizsgálat megkezdése előtt.
E vállalatok közül sokan a múlt hónapban önkéntes kötelezettségvállalásokat írtak alá a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos választási fenyegetések elleni küzdelemről. A Bizottság egyik magas rangú tisztviselője azt mondta, hogy üdvözlik ezt a kezdeményezést, de a vállalatok tovább mehetnének annak kifejtésében, hogy miként mérsékelnék az ilyen kockázatokat.
A LinkedIn nem volt tekintettel az érzékeny adatokra
A vállalatoknak április 5-ig kell választ adniuk arra, hogyan védekeznek a választásokkal kapcsolatos generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos problémák ellen, és április 26-ig kell válaszolniuk a szélesebb körű kérdésekre, többek között a Taylor Swift ellen nemrégiben célba vett deepfake pornográfia terjedésének megállítására.
Az AliExpress vizsgálata az első olyan alkalom, amelynek során egy kínai e-kereskedelmi vállalat kerül a célkeresztbe a digitális szolgáltatásokról szóló törvény betartása miatt. Jelenleg a Bizottság külön vizsgálatokat folytat az X, valamint az Aliexpress és a TikTok ellen.
A vizsgálat, amely még nem jelenti azt, hogy a vállalat a digitális szabályokba ütközött volna, az AliExpress fogyasztóvédelmi gyakorlatára összpontosít, azzal kapcsolatban, hogy az európaiak hogyan juthatnak illegális termékekhez és pornográf tartalmakhoz a platformon.
A Bizottság szerint a LinkedIn megsértette az EU új tartalmi szabályait, amelyek megtiltották, hogy az embereket úgynevezett érzékeny adatok (szexuális orientáció, politikai vélemény vagy a faji hovatartozás) alapján célozzák meg. Erre azt követően került sor, hogy civil társadalmi csoportok a múlt hónapban panaszt tettek a LinkedIn ellen.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Hihetetlen módszerekkel csalnak a tanulók a forgalmi vizsgán, majd veszélyeztetik a forgalmat az utakon