"Ezek a cégek akárhogy is, de jó autókat gyártanak" - szögezte le az ifo elnöke az interjúban.
"Az lehet, hogy az autók valamivel többe kerültek annál, mint amibe kerülhettek volna, ez azonban nem jelent közvetlen veszélyt az eladásokra"
- mondta, a Volkswagent hozva fel példaként, amely a dízelbotrány után sem panaszkodhatott az eladásaira.
A cégek jó híre azonban mindenképpen csorbát szenvedett Fuest szerint: "érdekes, ami az értékpapírpiacokon történt, az autógyárak piaci tőkeértéke tízmilliárd euróval csökkent". Az esetleges büntetéseket és kártérítéseket az autógyárak minden további nélkül ki tudják fizetni, miután "az elmúlt években igencsak nagy nyereséget termeltek, ezért van miből". Végül is igen nagy terheket elviselni képes óriási vállalatokról van szó - mutatott rá.
Az Európai Bizottság illegális áregyeztetés gyanújával indított vizsgálatot a VW, Audi, Porsche, Daimler és BMW autógyárak ellen. A német Der Spiegel magazin beszámolója szerint az autógyárak a kilencvenes évek óta több mint hatvan munkacsoportban egyeztettek a technikai, árszabási, beszállítói kérdésekben a piaci stratégiáról.
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Orbán Viktor: Vége van
Kuriózum, ahogy gyerek és gyerek között különbséget tesz az Orbán-kormány
Bezárta a kört Brüsszel, Orbán Viktor kívül maradt
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Magyar Péter ledobta a bombát: gyermekbántalmazások tömegét elhallgató kormányzati jelentést lobogtat