A finn nagyvállalat lakatot tesz egy New Yorkban és egy Chicagóban lévő butikjára, emellett felszámolja két londoni és a brazíliai Sao Paolóban lévő saját üzletét is. A Nokia 2005-ben nyitotta meg első márkaboltját Moszkvában, amelyet további 11 exkluzív üzlet követett, a hálózat kiépítésével le akarta koppintani az Apple sikerét, amely részben saját márkaboltjainak köszönheti, hogy az elmúlt években sikerült kialakítania az Apple mint prémium márka imázsát. A Nokia mostantól inkább még szorosabbra fűzi kapcsolatát a telefonszolgáltatókkal, illetve a kiskereskedelmi hálózatokkal, mert ezek segítségével könnyebben értékesítheti termékeit. A Nokia ugyan az egyik legismertebb és legmagasabbra értékelt márka a világon, ám ezt főként Európában és a feltörekvő piacokon elért népszerűségének köszönheti. Miközben világpiaci részesedése 40 százalékos, az USA-ban csak az eladott mobiltelefonok kevesebb mint 10 százalékán látható a Nokia felirat. Az elemzők jónak tartják a vállalat döntését, szerintük a saját márkaboltok üzemeltetése túl drága ahhoz képest, amit imázsban hozhat a Nokiának. Butikhálózatokat a divatcégek működtetnek - az Apple ilyen vállalkozásnak tekinthető, míg a Nokia tipikus fogyasztói elektronikai vállalat.