Az Alibaba csütörtökön nem túl fényes negyedéves bevételt tett közzé, amely elmaradt az elemzői becslésektől. A Reuters azt írja, az egyik fő ok az, hogy az e-kereskedelmi csoport új stratégiákon dolgozik annak érdekében, hogy a fogyasztók költekezését a kínai gazdaság gyengesége és az amerikai vámok hatásával kapcsolatos bizonytalanság közepette is fenntartsa.
Az internetes viszonteladásra specializálódott cég amerikai tőzsdén jegyzett
részvényei közel 7 százalékot estek a korai kereskedésben.
Idén eddig amúgy mintegy 58 százalékot emelkedtek.
A kínai vállalatnak a negyedik pénzügyi negyedévben az amerikai letéti részvényekre jutó 12,52 jüanos (1,74 dolláros) korrigált nyeresége szintén kissé elmaradt az LSEG által megkérdezett elemzők által várt 12,94-től. A bevétel csak 236,45 milliárd jüan lett, szemben az elemzők által várt 237,24 milliárd jüannal.
Az online eladásokra szakosodott techcég riválisa, a JD.com meghaladta az első negyedéves bevételi előrejelzéseket kedden, és azt közölte, hogy erős felhasználói növekedést tapasztal a fogyasztói hangulatot rontó elhúzódó gazdasági gyengeség ellenére.
A lap emlékeztet, a kínai vásárlók egyre költségtudatosabbak lettek, ami jelentős árengedményekhez és alacsony árakhoz vezetett a költekezés ösztönzése érdekében.
Ez árversenyt indított el Kína legnagyobb online e-kereskedelmi platformjai, köztük az Alibaba, a PDD Holdings, Pinduoduo és más hasonló platformok mezőnyében.
Az Alibaba belföldi e-kereskedelmi üzletága, a Taobao és a Tmall Group közel 9 százalékos bevételnövekedést ért el a negyedévben – közölte a csoport, amelyik ezt az új fogyasztók számának erős lendületének és a megrendelések folyamatos növekedésének tulajdonította.
A kínai e-kereskedelmi óriások „agresszíven terjeszkednek” az úgynevezett azonnali kiskereskedelem piacán, és a kuponok mellett 30-60 perces kézbesítési sebességre összpontosítanak a nagyobb piaci részesedésért folytatott harcukban.
Jiang Fan, az Alibaba e-kereskedelmi üzletágának vezérigazgatója azt nyilatkozta az elemzőknek, hogy a kínai cégóriás rövid távon „agresszíven fog befektetni” az azonnali kiskereskedelmi üzletágba.
Van egy dolog, amit érdemes megjegyezni erről az azonnali kiskereskedelmi piacról, hogy ez egy hatalmas piac
– jelezte, azt vetítve előre, hogy bár „ma akár 500-600 millió fogyasztót is számlálhat, a jövőben ez könnyen elérheti az 1 milliárd fogyasztót.”