Megkezdődnek a TSMC első európai gyárának a munkálatai, a tajvani chipóriás drezdai üzeme lesz az ESMC, ahol 2027-ben indulhatnak be a gépsorok.
A világ első számú félvezetőgyártója, a TSMC már 2021 óta tárgyalásokat folytat Szászország tartomány vezetésével. Végül tavaly írták alá a szövetségi kormánnyal egy új német gyár létesítéséről szóló megállapodást, a munkálatok pedig idén meg is kezdődnek – írja a Hwsw.
A Drezda mellett felépülő gyár – ami formálisan az European Semiconductor Manufacturing Corp. (ESM) nevet kapja – 2027-ben állhat működésbe.
A több mint 10 milliárd eurós projekt keretén belül megvalósuló üzem várhatóan havi 40 000 darab 300 mm átmérőjű wafer (Az elektronikában az ostya félvezető vékony szelete, például kristályos szilícium, amelyet integrált áramkörök gyártására, illetve a fotovoltaikában napelemek létrehozásához használnak – wikipedia.) legyártásához szükséges kapacitással rendelkezik majd.
Az új létesítmény a Bosch drezdai üzeme mellet fog felépülni, a tajvani cég a drezdai fab-ot vegyesvállalatban üzemeltetné a Bosch-sal, az Infineonnal és az NXP-vel. Az említett szereplők kulcsfontosságú befektetőkként 10 százalékos részesedést kapnának.
Német chipgyártás és autóipar
Az európai chipgyártás fellendítésére irányuló tervek tervek eddig komoly nehézségekkel küzdöttek: késik az Intel németországi gyára, a másik amerikai chipgyártó, a Wolfspeed elhalasztja saját német üzemének építését, hogy a New York-i terjeszkedésre összpontosítsa erőforrásait.
A most újabb létesítménnyel bővülő Szászország tartományi fővárosában már eddig is működött egy félvezetőgyártó-üzem, a GlobalFoundries Fab1 jelzésű gyára több mint egy évtizede kezdte meg a termelést Drezdában.
Az itteni félvezetőgyártás első számú felvevőpiaca várhatóan a német gépjárműgyártás lesz, sajtóinformációk szerint a drezdai TSMC-üzem chipjeit a Bosch autóipari termékeihez készítik majd. A vállalat már egy ideje 150 és 200 milliméter átmérőjű ostyákat használ a reutlingeni gyárában, ezt fogják kiegészíteni a mostani 300 milliméteres wafferekkel.
A Bosch chipjeit többek között légzsákokban, fék- és parkolóasszisztens rendszerekben alkalmazzák. Az automatizált és elektromos járművek térhódításával várhatóan sokkal több és sokkal nagyobb teljesítményű mikrochipre lesz az autógyártásnak szüksége.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Eltűnt a Balaton ikonikus pontja: a földdel tették egyenlővé
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek