Az Európai bizottságot a négy környezetvédő vállalat, nevezetesen a ClientEarth, a Transport & Environment, az European Environmental Bureau és a BirdLife International azért perelte be, mert a bizottság állítólag megtagadta körülbelül 140 dokumentum közzétételét, amelyek a bioüzemanyagok széleskörű használatának környezeti hatásait tárgyalták.

Az Európai Unió Törvényszéke elé terjesztett kereset szerint a visszautasítással az Európai Bizottság megsértette az uniós döntéshozatal átláthatóságát, demokratizmusát és jogszerűségét célzó európai szabályozást - fogalmaz a csoport.

Ha a tudomány aláhúzza klímapolitikánk jogosságát, meglepő, hogy a Bizottság kérésünk visszautasítása mellett döntött egy ilyen fontos kérésben - fogalmaz Tim Grabiel, a ClientEarth egyik jogi képviselője.

Európa állam- és kormányfői között 2007-ben elfogadott megállapodás szerint a gépjármű-üzemanyag bioüzemanyag-hányadának 10 százalékra emelését 2020-ra minden tagállamnak teljesítenie kell.

A bioüzemanyagok megoldást jelenthetnek a közlekedési ágazat kőolajfüggőségére, amely az EU energiaellátási biztonságát érintő egyik legkomolyabban kérdés. A 10 százalékos vállalás következtében azonban szakértők szerint egyre több erdős és egyéb természetes terület válik termőfölddé, ezzel növelve az üvegház hatást okozó gázok mennyiségét.