Nagyobb áruházra váltott az OBI a XIX. kerületben, új egységét a most nyílt Köki bevásárlóközpontban építette fel, a régi, Tálas utcai üzletét viszont bezárta. A terjeszkedés és a piacszerzés mellett döntött a csökkenő barkácspiaci forgalom ellenére is az OBI Hungary Retail Kft. − mondta lapunknak Christoph Wackerbauer, a magyar cég ügyvezető igazgatója a társaság új, a Köki bevásárlóközpontban nyílt áruházának szakmai megnyitóján. Hozzátette, bár a kerület és a környék vásárlóereje nem tartozik a legnagyobbak közé, ennek ellenére az előző egység meglehetősen jó forgalmi adatokat mutatott a kerületben, ezért döntöttek a nagyobb üzlet mellett. Az OBI az új áruházat szemmel láthatóan szeretné beemelni a zászlóshajói közé, aminek hangot is adott az új bevásárlóközpontban nyílt egység szakmai megnyitóján. A kommunikáció szerint az új üzlet elsősorban a kis lakásban élőket célozza, így üzletpolitikájában erősebb szerepet kap a lakáskultúra és a lakásfelújításra szánt eszközök bemutatása, ugyanakkor mivel a környéken szép számban vannak kertes házak is, a kertészet és az építőanyag szegmensben is sikereket szeretnének elérni.

A cég tervei között szerepel egy újabb vidéki egység nyitása, Győrött. Az ügyvezető szerint az OBI-nak a piacvezető szerep megtartására és a még fehér foltok betöltésére kell koncentrálnia.

A válságban a hazai barkácspiac kissé megroppant, így a kiskereskedelmi szegmens jelentős forgalomveszteséget szenvedett el. Ez ráadásul váratlanul érte a piaci szereplőket, ugyanis egyes számítások szerint a válságban a háztartások szabad idejüket jellemzően otthon képzelik el, így sokan azt várták, hogy a magyar háztartások is lakásuk felújítására, korszerűsítésére szánják el magukat. Ezzel szemben elsőre a barkácstermékek eladása rekedt meg.

A Köki megnyitásával az OBI 24 áruházat működtet Magyarországon. Wackerbauer elmondta, a válság alatt az összpiaci forgalom 25 százalékkal csökkent, ám az OBI forgalmi adatai ennél kisebb arányban zsugorodtak, a barkácslánc tavaly 38 milliárd forint bevételt produkált. A teljes piac a nemzetközi láncok 130-140 milliárd forintos forgalma mellett nagyjából 170 milliárd forintra becsülhető, ám nem lehet pontosan számolni, ugyanis a szegmenst számtalan kis szakbolt és barkács-, illetve gazdabolt színesíti, amelyek bevétele nem ismert. A lánc jó úton halad afelé, hogy megtartsa tavalyi forgalmi szintjét.