Ma azon ügyfelek, akiknek fontos, hogy átutalásuk valós idejű legyen, a Viber rendszert használják.
Bár a csatornát eredetileg a bankok egymás közötti pénzforgalmának biztosítására hozták létre, ám a napi mintegy 5000 Viber-utalás ötöde ma már az ügyfelek megbízása alapján bonyolódik – mondta a Napinak Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzforgalmi igazgatója.
Bartha szerint az InterGIRO 2 ezen ügyfelek döntő részének igényeit kielégíti majd, hiszen naponta öt időpontban indulnak majd az átutalások a küldő és a fogadó bank között.
Az ügyfelek számára a gyorsabb átutalás azt jelenti, hogy a megbízás után maximum két órával elindul útjára az utalás, azaz minimálisra szűkül az az idő, amíg a küldő ügyfél számláján már nem kamatozik az összeg, ám még nem indul el a bankrendszeren keresztül.
További részletek a Napi Gazdaság keddi számában
További részletek