Egy családi vállalati kultúrában létrejön egyfajta szabadság, mentesség az alól, hogy az eredményekért minden eszközzel meg kell küzdeni. Így a vállalat bármilyen stratégiai döntést rugalmasan képes megoldani és adott esetben a profit árán is olyan beruházásokat hoz létre, amelyek a hosszú távú célok elérését segítik − mondta Ács Tamás ügyvezető igazgató, hozzátéve, a MARS család erős értékrendszere mára az üzleti kultúra részévé vált. Ennek alapján dolgozták ki a vállalat három pilléren nyugvó fenntarthatósági és felelősségvállalási stratégiáját, a 3P, azaz a People Planet Performance-ot.

− Az üzleti eredményünk (Performance) teremti meg a lehetőségét annak, hogy tegyünk az emberekért (People) és a Földért (Planet).  Számtalan program kapcsolódik ehhez a ponthoz, mivel a MARS számára mind a fenntarthatóság, mind a társadalmi felelősségvállalás nagyon fontos ügy. A 3P emberekhez (People) kapcsolódó célkitűzései által valósulnak meg társadalmi felelősségvállalási céljaink, a Földhöz (Planet) pedig a fenntarthatósági programok. A 3P tehát iránytű, amely mindig megmutatja, milyen irányba haladjunk − emelte ki Ács Tamás.

A MARS magyarországi szervezetének mindennapi munkáját emellett öt alapelv − minőség, hatékonyság, felelősség, szabadság, kölcsönösség −  határozza meg. Az ügyvezető igazgató szerint ezen alapelvek ugyan megtalálhatóak más-más vállalatoknál is, ebben az összeállításban azonban hozzáadott értéket teremtenek. − A szabadság és kölcsönösség nagyon fontos két elem. Előbbi azt jelenti, hogy családi vállalatként magunk hozunk meg minden üzleti döntést, utóbbi pedig azt, hogy a kölcsönös gazdasági előnyök tiszteletben tartásával leszünk képesek hosszú távon fennmaradni. Fontos számunkra, hogy a beszállítóink is megkeressék azt a pénzt, amely biztosítja számukra a gazdaságos működést − emelte ki Ács Tamás, megemlítve egy klasszikus vállalati példát. A kilencvenes évek közepén kirobbant orosz válságban a MARS nagykereskedelmi partnerei tőke híján nehéz helyzetbe kerültek. E piaci környezetben a legtöbb cég inkább kivonult, mintsem szerepet vállalt volna a finanszírozásban. A MARS akkor vevői támogatása mellett döntött, akikkel ezt követően számos előnnyel járó, hosszú távú kapcsolat alakult ki a szokásosnál jóval erősebb lojalitás mellett. − Mi is keményen tárgyalunk, de szigorúan tartjuk magunkat megállapodásainkhoz − tette hozzá.

Esély és harmónia
− A 3P-n belül a MARS egyik erőssége a People dimenzió, ami azt jelenti, hogy vállalatunk értéknek tekinti az embert, fontos számunkra, hogyan érzik magukat munkatársaink a munkahelyükön. Büszkék-e a munkájukra, hiszen csak az az ember tud pluszértékeket adni a tevékenységéhez, aki hivatásnak, és nem csupán munkának tartja azt, amivel foglalkozik. Úgy gondolom, hogy ez a program a MARS-nál fejlettebben működik, mint a legtöbb cégnél − mondta Ács Tamás, hozzátéve, hogy vállalatuk sokat tesz azért, hogy munkatársaik minél elkötelezettebben dolgozzanak. Évente két alkalommal elkötelezettségi kérdőívek formájában visszajelzést kapnak a munkatársaktól, melyek segítségével finomhangolják a különböző működési területekre kidolgozott akcióterveiket. Ezek különböző projektcímeket kapnak, ilyen például az "esély és harmónia" projekt, amelynek esély része egy kismama-integrációs program, így a MARS −  az átlagnál nagyobb számban, egy többlépcsős rendszerben − képes foglalkoztatni a munka világába visszatérő kismamákat. A harmónia pedig testi, lelki szinten ható programokat jelent, különböző szűrőprogramokat, sportolási, kikapcsolódási lehetőségeket.

Kétfelé ható program
− A Mars célja, hogy 2040-re megszüntesse a termeléssel járó környezetterhelő hatásokat. E cél része a klasszikus zöldiroda-projektünk, amelynek számtalan részét már az egész irodaház integrálta a működésébe. A gyártás esetében pedig fő cél a környezetterhelés semlegesítése és a kompenzáció. A közelmúltban indult bokrosi beruházásunk keretében célunk, hogy az egész gyár fűtését és melegvíz-ellátását termálvízzel váltsuk ki. Emellett Bokroson részt veszünk az oktatásban és környezettudatosságra neveljük a gyerekeket. − A nagy gyáraknál a fenntartható fejlődés útja, hogy integrálódnak a helyi környezetbe. Így van ez Bokros esetében is, ahol munkatársaink önkéntes munkát végeznek. Fontos, hogy létrehozunk egy olyan vállalati kultúrát, amelyben ezt megtehetik a munkatársaink. Ez egy kétfelé ható program: hat arra, aki kapja, és arra is, aki adja. Manapság az emberek nincsenek hozzászokva, hogy egy olyan környezetben dolgozzanak, amelyben megmutathatják emberi kvalitásaikat − emelte ki Ács Tamás, hozzátéve, hogy emellett megvannak azon programjaik is, amelyek mellett vállalati szinten kell kiállni. − Magyarország vezető állateledel-gyártójaként nem mehetünk el a kutyák helyzete mellett, hiszen még mindig sok kutya kerül utcára vagy sínylődik sintértelepen, menhelyen. Kutya kötelességünk felhívni erre a figyelmet.

2011: szolid mértékű növekedés
− A magyar napicikk-szektor 2007 óta minden évben csökken, így várhatóan 2011-ben is ezzel a tendenciával kell számolni. Vállalati szinten szolid mértékű növekedést tervezünk, amelyet támogatási rendszerünk átalakításával, márkáink átgondolt építésével és új termékek bevezetésével kívánunk elérni. Hosszú távú céljaink érdekében még ebben a piaci környezetben sem mondunk le innovációinkról. A fenntarthatóság területén is szeretnénk továbblépni és a termálvíz segítségével még több energiát kiváltani Bokroson. Mindezek mellett az idei év fő programja az, hogy megteremtsük a munka és a magánélet egyensúlyát munkatársaink számára egy olyan piaci környezetben, ahol csupán plusz erőfeszítésekkel és túlmunkával lehet elérni a kitűzött céljainkat − hangsúlyozta Ács Tamás.