A Tankcsapda zenekar tagjaival - Lukács László (basszusgitár, ének), Fejes Tamás (dob) és Sidlovics Gábor (gitár) - készített interjút a Portfolio, ebből egyebek mellett kiderül, hogy a zenekar ötlete volt jó tíz évvel ezelőtt a CD-ik alacsony árú, benzinkutas terjesztése, mivel szerettek volna leválni a kiadókról, amelyekkel elégedetlenek voltak.
Először kiröhögték őket
"Úgy éreztem, hogy mindent mi csinálunk, ők csak szűrik, cenzúrázzák a zenekart. Keresni kellett egy alternatívát, hogy ha mi önálló lemezkiadóvá válunk, akkor hogyan fogunk terjeszteni. Akkor már elkezdtünk tárgyalni a Mollal, kézenfekvő volt, hogy kössük össze a két dolgot. Szerintem eleve elhibázott volt a kiadók stratégiája, hogy egy 99 forintba kerülő CD-nél próbáltak mesterségesen 3500-4000 forintos árat fenntartani. Feltettem a kérdést, hogy akkor hova lett a maradék 3200-3300 forint? Mert mi biztos nem keresünk annyit. Amikor megkérdezték, mennyiért kellene adni a CD-t, én azt mondtam, hogy szerintem 990 forintért, mert az a lélektani határ, amit még rááldoznak az emberek.
Akkor először kiröhögtek, majd amikor megcsináltuk, akkor mindenki minket szidott, három-négy évre rá pedig mindenki 990 forintért kezdte árulni a lemezeit és mindenkinek nőttek az eladásai" - nyilatkozta Fejes Tamás dobos, a Tankcsapda Music Kft. társügyvezetője, aki a zenekar üzleti ügyeit is menedzseli.
Az olcsó CD nagyon bejött
Az olcsó CD-kkel lemezeladási csúcsokat döntöttek, a MAHASZ-lista első tizennégy helyén a Tankcsapda állt. "Abban az időben másfél év alatt eladtunk nagyjából 150 ezer CD-t, ami brutális mennyiség volt. Olyan, mintha a hőskorban bakelitből eladtak volna egy-másfél millió darabot".Félezres koncertekkel turnéznak
A járványhelyzet miatt a Tankcsapdának sem volt áprilistól augusztusig egyetlen koncertje sem. Azóta sok tervet készítettek, "most annyi tűnik biztosnak, hogy leszerveztünk 20-25 olyan koncertet, melyek az 500 fő alatti kategóriába esnek" - mondta Sidlovics Gábor, hozzátéve, hogy ezzel azért a kieső bevételeket nem pótolhatják.
A járvány alatt alkalmazkodtak a helyzethez, sok tartalmat gyártottak, online formában adtak koncertet profi minőségben, a rajongóknak virtuális "tehetségkutatót" szerveztek, új dalokat és videókat gyártottak, közben többször is segítettek a válsághelyzetben kórházaknak, rászorulóknak.
Ja, és bármennyire is fájt a sok megkeseredett trollnak a két autósmozis koncertünk, azt gondolom, igenis nagy dolog volt megcsinálni
- mondta Fejes Tamás. (A kormány a koronavírus-járvány első hullámában korlátozásokat vezetett be, így tilos volt a zenés, táncos rendezvények megtartása is, de május végén, két napra a kormány rendeletben engedélyezte az autós könnyűzenei koncerteket, akkor, amikor a Tankcsapda adott két ilyen koncertet. Később, júniusban a kormány újabb autós koncertek megrendezését tette lehetővé - a szerk.)
A zenekar rész vesz az államilag támogatott raktárkoncert-projektben is, őket is megkeresték, amit köszönnek szépen. "A Tankcsapdát is megkeresték, hogy vállaljuk-e, nyilván nem fogjuk azt mondani, hogy nem, hiszen ez a támogatás nem csak rólunk, hanem az embereinkről is szól. Köszönjük szépen!"
Mekkora üzlet ma Magyarországon rockzenésznek lenni?
A lap újságírója megkérdezte azt is a zenekartól, hogy mekkora üzlet ma Magyarországon rockzenésznek lenni, amire ugyan pontos választ nem kapott, de az kiderült, hogy ehhez egy jó üzleti modell kell, amelyben újító volt a Tankcsapda, és ma már őket másolják más zenekarok.
"Attól függ, hogy csinálod, milyen az üzleti modelled. Ez egy kicsi, tízmilliós piac, ráadásul eleve a rockzene egy szűk szegmens. Én azt gondolom, hogy a Jóisten a tenyerén hordoz bennünket, mert ezen a piacon bő harminc éve jelen tudunk lenni. Tudom, hogy sokan azt mondják, hogy eladtuk magunkat, csak a pénzért csináljuk, mostanában meg párhuzamot vonnak a zenekar és a politika között, pedig soha nem politizáltunk és nem is fogunk.
Azt gondolom, hogy mi reformerek vagyunk, megreformáltuk nem csak a CD-ipart, hanem az egész zenekari működtetést Magyarországon. Ma már sok zenekar a mi modellünk alapján működik, de mindig azok kapják meg a kritikát, akik először változtatnak. Ezektől a kritikáktól nem félünk, szerintem jó úton járunk, az elmúlt húsz év minket igazol" - mondta el Fejes Tamás.
Nem szponzoraik vannak, hanem együttműködő partnereik
Kezdetben még a zenekarnak kellett felhajtani a szponzorokat, de ma már válogathatnak köztük. "Együttműködő partnereink vannak. Ez nem arról szól, hogy kapunk több millió forintot, amit elköltünk, hanem mondjuk kapunk üzemanyag-támogatást vagy CD-terjesztési lehetőséget, piát vagy autót, amivel turnézhatunk. Ezeknek köszönhetően valamit vissza tudunk adni a közönségünknek, olcsóbban tudjuk adni a jegyet vagy a CD-t például. Természetesen ezért nekünk valamit adnunk kell cserébe, ezért előfordul, hogy ha például egy videoklipet forgatunk, akkor egy Mol-benzinkút meg fog jelenni, vagy ha egy turnéfilmet készítünk akkor a turnébuszunk, hiszen hálával tartozunk a partnereinknek. Ha valakinek ez szúrja a szemét, az egy álszent majom" - nyilatkozta Fejes Tamás.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja

Jönnek az új automaták, eltűnik a készpénz a bankokból

Döntöttek: a nőket is behívják kötelező katonai szolgálatra
Kína rettenetes új fegyvere átírhatja a partraszállás szabályait

Elképesztő újítást vetett be a Windows: szó szerint elképesztő

Változik a saját autó birtoklásának szabálya

Nagy Mártonék fontos részleteket tisztáztak, ilyen sorsot szánnak az önkormányzati vagyonnak

Kanada mint az EU tagja? Mindenki hatalmasat nyerhetne az „üzleten”, Trumpot kivéve

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik
