Azonnali állami beavatkozást sürget, és legalább 2022. június 30-ig forrást is szeretne a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület és húsz vasútvállalat az elszálló villamosenergia-árak negatív hatásainak tompítása érdekében közös nyilatkozatában - írja a Világgazdaság, amely egyelőre nem kapott választ az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, hogy a kérésre van-e fogadókészség a kormány részéről.
A vasútvállalatok - amelyek évente több mint 50 millió tonna árut szállítanak - már a létükért küzdenek. Olyan drága a vontatási energia, hogy emiatt bármelyik pillanatban összeomolhat a vasúti árufuvarozási piac. Az vezetett a mai helyzetig, hogy a tavaly januárihoz képest mostanra drasztikusan megnőtt – megháromszorozódott – a vontatási energia díja.
Ez önmagában is nagy csapás a vasútvállalatoknak, amelyek közvetlen működési költségein belül az energiaköltségekre már az áramárrobbanás előtt is mintegy 20 százalék jutott. További ok, hogy eközben a gázolaj ára egy év alatt „csak” 14,3 százalékkal nőtt, valamint, hogy bár a vasúti áruszállítás a közútinál sokkal energiahatékonyabb, az állam mégis a közúti fuvarozást támogatja évente több mint 30 milliárd forinttal.
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Elon Musk visszavág: letiltotta Brüsszelt az X-ről
Szakértő: ha Orbán Viktor így folytatja, csak a félelem marad utána
Sokak rémálma válhat valóra: minden jel arra mutat, hogy a legrosszabbra kell készülnünk
Felkavaró beszédet tartott a Nobel-díjátadó előtt Krasznahorkai László: a ma angyalai áldozatok, akiket a világ kegyetlensége tett tönkre
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Titokzatos karácsonyi csomagok érkeznek a nyugdíjasokhoz: már el is kezdődött a kézbesítés
Tovább dagad a botrány: több városban is eljutott a gyerekekhez a lárvákban úszó csokimikulás