Az MBT lábbelik hazai forgalmazója, a pécsi MBT Magyarország Kft. a napokban nyitotta meg második szlovéniai üzletét, Ljubljana után Nova Goricában, jövőre pedig újabb három saját üzlet megnyitása várható az Szlovéniában - közölte lapunkkal a társaság. A pécsi vállalkozás 2007-ben 962,1 millió forintos bruttó árbevételt ért el, ami tavaly 2,46 milliárd forintra emelkedett. A 2005-ös kétezer pár után, egy évvel később 14 ezer, 2007-ben 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT kelt el Magyarországon - utóbbi az angliai MBT-értékesítésnek közel a felét teszi ki. Az MBT lábbelik egyedül Magyarországon indultak önálló üzlethálózattal, a világ más pontjain többnyire általános cipőboltokban kaphatóak. Jelenleg 69 üzlettel rendelkezik itthon a márka: 27 MBT Pont saját tulajdonban van, 42 üzletet pedig franchise partnerek üzemeltetnek, a társaság szerint a fiziológiás lábbelik piacán vezető pozíciót értek el. Mivel az MBT-t forgalmazó országok közül hazánkban alakították ki a legsikeresebb üzleti modellt, a cég egy éve megkapta a kereskedelmi jogot további 13 kelet-közép-európai piacra, többek között Albániára, Koszovóra, Moldovára is, de nagyobb forgalmat Csehország, Horvátország, Románia, Szlovákia és Szlovénia piacán várnak.