Kizárólagos borbeszállító lett a Mészáros Lőrinchez köthető Dereszla pincészet, de a leggazdagabb magyar más márkáival is megismerkedhetnek a túlnyomórészt külföldi fesztiválozók a Szigeten.
Két Mészáros-féle cég is felbukkant a zenei rendezvény szuper szponzorai és partnerei között – vette észre az Mfor a fesztivál oldalán.
A több tucatnyi márka között ott szerepel a Chateau Dereszla és a Gallicoop is a Sziget fesztiválon.
Először partnerünk idén a Dereszla, aki a kizárólagos borbeszállítói kategóriát vette meg (listázás), korábban Borháló és Paulus bor volt évekig. A Gallicoop pedig egy brandelt foodtruck az egyik foodcourt-ban, ez egy marketing megjelenés, nincs hozzá kizárólagosság, de természetesen ételt árusítanak
– válaszolták a portál érdeklődésére a fesztivál szervezői.
Azaz a fesztiválozók Mészáros Lőrinc borait fogyaszthatják koncertek előtt, alatt és után egy héten át.
Emlékeztettek, a Mészáros-cégbirodalomból a tokaji borvidéken elterülő Dereszla Bortermelő és Értékesítő Kft. is átvándorolt egy magántőkealaphoz. Ez a manőver pedig pont arra szolgál, hogy még átláthatatlanabb legyen a vagyona az efféle alapkezelők révén.
„Ha valami igazán magyart, játékosat, mégis elegánsat szeretnél, válaszd a Dereszlát – a nyár ízét! Kipróbálod jövő héten?”
– ez a bejegyzés bukkant fel a Sziget Facebook-oldalán augusztus 1-én angol és magyar nyelven.
A Mészáros-féle cég 2024-es beszámolója szerint a Dereszla Bortermelő Kft. úgy tudott nyereségessé válni, hogy tavaly ősszel három céget is beolvasztottak: a Dereszla Sparkling Kft.-t, a Henye Borászat Kft.-t, és a Tokaj-Major Bortermelő Kft.-t.
Így hát a korábbi 35,4 millió forintos veszteséget 15,5 milliós profitba sikerült átfordítani, ám még az összeolvadás után is kevesebb volt a forgalma: a korábbi 1,6 milliárd forintos árbevétel után 952 millióval zárta az évet.