A kecskeméti VIKÖTI nyerte meg a hármas metró meghosszabításának tervezésére kiírt közbeszerzést. De ez nem jelenti azt, hogy nemsokára új metrószakasz épülhet Budapesten. Bár nem is lenne drága metróépítési viszonylatban: egyes becslések szerint olyan 70 milliárd forintba kerülne, de egy másik fejlesztés miatt nincs rá komoly esély - derül ki a 444 cikkéből.
A projekt egyrészről olcsó, mert a négyből két állomás felszíni, ahogy a végállomás is. Emellett kettő lenne a föld alatt. A felszíni megállókat a mostani villamosvonal átépített sínei mentén vezetnék. De másrészről az okoz költségnövekedést, hogy a meghosszabbításhoz ugyanis nem jó a vonalon jelenleg használt, korszerűtlen automata vezérlési (AVR), korszerűbb CBTC irányításra lenne szükség, ez azonban plusz 50-60 milliárd forintot jelentene. Így valószínűleg a projekt csak a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötése után valósulhat majd meg.
A VIKÖTI a tenderen elnyert 3 milliárdos beruházást mégsem a fióknak gyártja: a következő uniós támogatási ciklusban nagyobb eséllyel pályázhat a kivitelezésre.
A hármas metró jelenleg is zajló felújítási fázisa még legalább hat hónapig eltart.
Legolvasottabb
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama