A 2008-as adatgyűjtéssel szemben, amikor 29 műsorszolgáltató reklámbevételeit összesítette az egyesület, a tavalyi felmérés során már 44 tévécsatorna küldte meg eredményeit a MEME megbízásából az adatokat összesítő Ernst & Youngnak. A szinte valamennyi Magyarországon működő tévécsatornát magában foglaló kimutatás szerint a net-net, vagyis az ügynökségi jutalékoktól, bartermegállapodásoktól és emelt díjas sms-bevételektől megtisztított reklámpiac nagysága az elmúlt évben 16 százalékkal 59,954 milliárd forintra esett vissza. A hazai rádiós piac reklámbevételei a MEME állásfoglalása alapján nem kerültek bele a felmérésbe. Ezt Málnay B. Levente, az egyesület elnöke azzal magyarázta, hogy tavaly ősszel új csatornák vették át az országos kereskedelmi frekvenciákat. A két korábbi nagy rádió, a Danubius és a Sláger nem volt eléggé motivált az adatszolgáltatáshoz, a két új piaci szereplő műsorsugárzásának első hónapjai pedig még nem adtak megfelelően tiszta képet piaci teljesítményükről. A MEME adatai alapján azonban a televíziós piacon több tendencia is kikövetkeztethető. Miközben az országos, földi sugárzású televíziók (a Magyar Televízió, a Tv2 és az RTL Klub) továbbra is megtartotta dominanciáját és a tévés reklámpiac meghatározó szereplői maradtak, a tematikus adók térnyerésének lehettünk szemtanúi. A három nagy műsorszolgáltató a tévésreklámpiacból 48,105 milliárd forintos reklámbevétellel részesedett - ez összesen 20,85 százalékkal kevesebb mint 2008-ban -, addig a tematikus csatornák 11,849 milliárd forintos eredménye 10,4 százalékos növekedést jelez. Málnay szerint ez nem jelenti azt, hogy egyes tematikus piaci szereplők bevételei kiugró mértékben nőttek. Sokkal inkább arról van szó, hogy a tematikus adóknál elköltött reklámpénzek tömege nőtt meg, amely egyértelműen bizonyítja ennek a szegmensnek a piaci potenciáit. A MEME elnöke ezen kívül megjegyezte azt is, hogy a válság és a verseny hatására erőteljes nyomás alá került hirdetési árak mellett ma már kimondottan jó befektetés a televízióban reklámozni, arról nem is beszélve, hogy a fogyasztók elérésének költsége alapján a reklámozóknak jobban megérik a tévés hirdetések, mint például a nyomtatott kiadványokban reklámozni. A hirdetési formák alapján a magyarországi tévés piac reklámszpotokból származó bevételei 15,5 százalékkal 57,452 milliárd forintra, míg a szponzorációs bevételek mintegy kétszer meredekebben, 28,8 százalékkal 2,502 milliárdra estek vissza tavaly.